آموزش ساخت انواع شمع محرم

آموزش ساخت شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن شمع در شام غریبان محرم برای ما ایرانیان معنا خاصی دارد و اگر این شمع را با دستان خود ساخته باشید حس و حال متفاوت‌تری خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم آموزش شمع محرم را برای شما همراهان عزیز سارموم داشته باشیم.

آئین شمع در شام غریبان محرم

شب روز عاشورا، دشمن زنان را از خیمه‌ها بیرون کردند و آن‌ها را به آتش کشیدند، شاید به این دلیل روشن کردن شمع در این شب بدعت ایرانیان با مراسم محرم و تکریم آن می‌باشد. به نوعی یادآور شب غریب و تاریک اهل بیت امام حسین می‌باشد.

نور شمع عرض ارادت و همدردی با حضرت زینب است که در آن شب تاریک به دنبال فرزندان و خانواده مانده امام حسین رفت.

آموزش شمع محرم

در دست داشتن شمعی دست ساز با نیت همدردی و احترام بسیار ارزشمند است. ساخت شمع موم عسل به شیوه‌های مختلف بسیار آسان است.

شمع رولی ساده بیزوکس تزئین شده با ورق طلا

اولین و ساده‌ترین شیوه ساخت شمع محرم، آموزش شمع ساده بیزوکس با استفاده از ورق موم عسل رنگ سیاه می‌باشد که تنها با قرار دادن فیتیله و رول کردن آن درست می‌شود. برای زیبا دیدن شدن این شمع می‌توان آن را با ورق طلا تزئین کرد.

آموزش شمع قالبی محرم با گرانول مومی و رنگ مکعبی

برای درست کردن شمع‌های قالبی می‌توانید با شمش‌های رنگی موم عسل که خود از قبل رنگی می‌باشند به راحتی شمع‌های قالبی درست کنید، اما اگر علاقمند باشید تا این شمع‌ها را به سلیقه خود رنگ کنید می‌توانید از موم‌های قالبی خودرنگ که رنگ طبیعی خود موم عسل است و یا موم پرک زنبور عسل به دلخواه خود رنگ کنید و درست کنید. برای تهیه قالب، رنگ مکعبی و ورق طلا به راحتی می‌توانید هر دو را از فروشگاه اینترنتی سارموم بخش شمع سازی خرید کنید.

آموزش شمع کتابی یاحسین با ورق موم عسل

شمع کتابی از انواع شمع موم عسل بوده که طرفداران بسیاری دارد؛ این شمع با سوختی زیبا و تزئین شده با ورق طلا جذابیتی منحصر به فرد دارد.

آموزش شمع طرح خون محرم

شمع طرح خون یکی از مدل شمع‌های پرطرفدار برای محرم می‌باشد که به راحتی می‌توانید در منزل آن را تهیه کنید.

اگر می‌خواهید شمع‌های دست‌ساز سارموم را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه کنید به راحتی می‌توانید انواع شمع محرم را از فروشگاه ما تهیه کنید.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن