انواع رنگ در شمع سازی و نحوه استفاده از آن ها

انواع رنگ در شمع سازی 2

امروزه با افزایش علاقه به انواع شمع و در پی آن روی آوردن بسیاری از افراد به شمع سازی، ایجاد تنوع در شکل و رنگ شمع‌ها به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است. ساخت شمع‌ها در ترکیب رنگ‌های مختلف و ساخت رنگ‌های جدید، ظاهر آن‌ها را بسیار زیبا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم با انواع رنگ شمع سازی و محصولات رنگی که در شمع سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا شویم.

انواع رنگ در شمع سازی

انواع بسیار زیادی از رنگ‌ها با ویژگی‌های منحصر بفرد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای رنگ دادن و روح بخشیدن به شمع‌های خود استفاده کنید. هر یک از این رنگ‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند که با توجه به محصول نهایی که می‌خواهید به آن برسید، باید از آن‌ها استفاده کنید.

رنگ پودری

یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین رنگ‌هایی که در شمع سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ پودری می‌باشد. رنگ‌های پودری برای ایجاد شمع‌هایی با ترکیب رنگ‌های گوناگون بسیار مناسب می‌باشند؛ چراکه ترکیب کردن این نوع رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها ساده‌تر است. رنگ‌های پودری همچنین، در مقایسه با نوع دیگر رنگ‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و برای رنگ کردن شمع‌های پارافینی مناسب می‌باشد.

رنگ کپسولی

این نوع از رنگها به دلیل حالت قالبی، وزن مشخصی دارند و به همین دلیل، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است و برای افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود. این نوع رنگ‌ها برای ساخت شمع‌هایی با رنگ ملایم بسیار مناسب هستند.

رنگ تخته ای

بسیاری از افراد این نوع رنگ را با رنگ قرصی یا کپسولی، اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند که هر دوی آن‌ها یکسان هستند؛ درحالی که این دو رنگ هر کدام خواص متفاوتی دارند و رنگ تخته‌ای غلظت بالاتری دارد.

رنگ مایع

رنگ‌های مایع مخصوص شمع سازی به دو صورت غلیظ و فلورسنت عرضه می‌شوند. هر چه میزان استفاده از این رنگ بیشتر شود، شمع تیره‌تری ساخته می‌شود.

مداد شمعی

انواع رنگ در شمع سازی

در صورتی که به هیچ کدام از رنگ‌های گفته شده دسترسی نداشته باشید، می‌توانید، از مداد شمعی برای رنگ کردن شمع‌های خود استفاده کنید.

استفاده از میکا در شمع‌سازی

میکا ماده‌ای معدنی است و معمولاً حاوی اکسید قلع یا آهن نیز هست. میکاها علاوه بر کاربرد زیادی که در تولید محصولات زیبایی و آرایشی دارند، در شمع سازی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تراکم ذرات در میکاها باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها در شمع سازی دشوار باشد و ممکن است به راحتی در موم حل نشوند؛ ولی اگر بتوان از آن‌ها در ساخت شمع‌ها استفاده کرد، می‌توان محصولات بسیار زیبایی تولید کرد.

استفاده از اکسیدها در شمع سازی

انواع رنگ در شمع سازی

اکسیدها همان رنگ‌دانه‌های پودری هستند که در صابون‌سازی و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیار زیادی دارند. این رنگ‌ها درواقع همان محصول رنگ بخشی هستند که در ساخت مداد شمعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اکسیدها به‌راحتی می‌توانند با چربی پخش شوند ولی محلول در چربی نیستد و به همین دلیل کاملاً در موم، ذوب و ترکیب نمی‌شوند. آن‌ها تنوع رنگی فوق‌العاده‌ای به محصول شمع می‌بخشند؛ اما اگر قرار است از شمع استفاده کنید اصلاً مصرف رنگ پودری یا اکسیدها توصیه نمی‌شوند.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن