طرز تهیه بالم لب خانگی با موم زنبور عسل

بالم لب خانگی و طبیعی

برای افرادی که پوست خشکی دارند و همواره دچار شکاف لب می‌شوند داشتن یک بالم لب ضروری است. مخصوصا در فصل سرما سال این موضوع شدت پیدا می‌کند و لب‌ها در هوای خشک بیشتر به نرم کننده نیاز خواهند داشت. در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه یک بالم لب خانگی را با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه بالم لب طبیعی

بالم لب خانگی که می‌خواهیم درباره آن بحث کنیم، نه تنها بوی شگفت انگیزی دارد، بلکه بسیار مغذی و موثر است. با استفاده از ترکیبات تسکین دهنده از روغن قلم، موم، روغن نارگیل و روغن نعناع (یا هر رایحه ای که دوست دارید)، این بالم لب خانگی به راحتی تهیه می‌شود؛ چراکه هزینه آن بسیار پایین است و ساخت آن کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد.

پنج ماده مضر موجود در بالم لب‌های معمول و رایج

با آگاهی از این موضوع که بالم لب‌های موجود در داروخانه، دارای چه مواد مضری هستند و باعث ایجاد انواع مشکلات و حساسیت‌های پوستی می‌شوند، بدون شک هر فردی به‌دنبال تهیه بالم لب خانگی می‌رود و سعی می‌کند که از نسخه خانگی آن استفاده کند. آگاهی از این مواد بسیار مهم است؛ زیرا ما این محصولات را روی لب خود می‌گذاریم و به راحتی ممکن است آن‌ها را مصرف کنیم.

بالم لب موم برای پوست لب

این‌ها موارد رایجی هستند که باید مراقب آن‌ها بوده و از مصرف آن‌ها اجتناب کنید:

پارابن

به عنوان سایر موادی که مانند متیل پارابن و بوتیل پارابن به پارابن ختم می‌شوند نیز شناخته می‌شود؛ به عنوان ماده نگهدارنده در بالم لب استفاده می‌شود، پارابن‌ها به عنوان برهم زننده غدد درون ریز شناخته می‌شوند که خطر سرطان پستان و سایر مسائل تولید مثل را افزایش می‌دهند.

ژله نفتی

ژله نفتی، ماده اصلی تشکیل دهنده وازلین می‌باشد. ژله پترولیوم روغنی است که بیش از حد تصفیه شده است و از سوخت‌های فسیلی تهیه می‌شود. این ماده نه تنها منافذ پوست ما را مسدود می‌کند، بلکه حاوی مواد سرطان زا و مواد شیمیایی شناخته شده برای غلبه استروژن می‌باشد.

رنگ‌های مصنوعی

این مواد مخصوصاً در بالم لب‌های رنگی دیده می‌شوند. رنگ‌های مصنوعی از فلزات سنگین تشکیل شده‌اند که باعث ایجاد آلرژی و تحریک پوست می‌شوند و اگر مدت زیادی بر روی پوست باقی بمانند، ممکن است باعث ایجاد سرطان شوند.

ضد آفتاب‌های شیمیایی

این مواد همچنین با عنوان آووبنزون ​، هموسالات، اکسی بنزون​​، اوکتینوکسات، اوتیسالات و اوکتوکریلین شناخته می‌شوند؛ همه این مواد شیمیایی کمک می‌کند تا ضد آفتاب سریع در پوست ما جذب شود، خصوصاً وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار دارد. آن‌ها همانند استروژن هستند و به اندومتریوز در زنان و کاهش تعداد اسپرم در مردان منجر می‌شوند. اگر می‌خواهید یک بالم لب با SPF در آن خرید کنید، به جای آن به دنبال مواردی با اکسید روی غیر نانو باشید.

انواع رایحه یا عطر و طعم

شرکت‌ها از نظر قانونی ملزم نیستند که مواد شیمیایی تشکیل دهنده “عطر” یا “عطر و طعم” را بر روی محصولات خود  برچسب گذاری کنند. بنابراین این کلمات می‌توانند به معنای مصرف هرگونه ماده شیمیایی باشند، چه از نظر ایمنی آزمایش شده باشند یا نشده باشند. معمولاً این کلمات به معنای وجود یک ترکیب مصنوعی می‌باشند که شامل فتالئین‌ها و ماسک‌های مصنوعی می‌باشد که به عنوان مختل کننده هورمون شناخته می‌شوند.

بالم لب خانگی به عنوان یک هدیه مناسب

بالم لب خانگی به عنوان یک هدیه مناسب

اگر به دنبال تهیه یک هدیه برای فرد خاصی در زندگی خود هستید، ما این بالم لب خانگی تهیه شده از موم عسل را به شما پیشنهاد می‌دهیم، چراکه هیچ کادویی بهتر از یک هدیه دست ساز نیست. نکته بسیار خوبی که درباره این بالم خانگی وجود دارد این است که تهیه آن بسیار ساده می‌باشد.

از آن‌جا که این محصولات فاقد آب و رطوبت می‌باشند و فقط دارای روغن‌های سالم هستند، می‌توانند تا مدت زمان بسیار زیادی دوام بیاورند. بنابراین دیگر نگران خراب شدن یا فاسد شدن آن‌ها نخواهید بود.

مواد تشکیل دهنده جهت تهیه بالم لب خانگی

یک چهارم فنجان گرانول برای بالم لب
  • یک چهارم فنجان موم گرانولی یا موم رنده شده
  • یک چهارم فنجان روغن درخت قلم
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • چهار  قطره روغن ضروری نعناع  (حدود 2/1 قاشق چایخوری)
  • ظروف مخصوص بالم لب

دستورالعمل تهیه

بالم لب خانگی با موم زنبور عسل
  1. درون یک کاسه ضد حرارت یا ظرفی که بر روی بخار آب جوش بر روی حرارت ملایم قرار دارد، پاستیل‌های موم زنبور عسل، روغن کره درخت روغن قلم و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.

2. حدود 10 دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا مخلوط کاملا ذوب شود.

3. پس از 10 دقیقه از روی حرارت برداشته و روغن نعناع را به آن اضافه کنید.

4. مخلوط تهیه شده را داخل یک فنجان شیشه‌ای یا یک فنجان اندازه‌گیری بریزید.

5. با احتیاط ماده به وجود آمده را داخل لوله‌های یا تیوب‌های مخصوص بالم لب بریزید.

6. در مرحله آخر اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه خنک شوند.

اگر طعم و رایحه نعناع را دوست ندارید  می‌توانید از روغن‌های اساسی دیگر مانند گریپ فروت یا اسطوخودوس استفاده کنید و اگر هم محصول بدون رایحه را ترجیح می‌دهید می‌توانید از آن‌ها استفاده نکنید.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن