تفاوت عود آبشاری و مخروطی یا کله قندی

تفاوت عود آبشاری و مخروطی

انواع عودهای مختلف مانند شاخه‌ای دست ساز یا شرکتی، مخروطی، آبشاری در بازار موجود می‌باشند که به دلیل شباهت ظاهری عود آبشاری و مخروطی گاهی برای برخی افراد جای سوال است که تفاوت عود آبشاری و مخروطی در چیست؟

عود آبشاری

عود آبشاری حالت کله قندی مانند عود مخروطی دارد. بعد از روشن کردن کردن نوک مخروط آن را خاموش کنید و تنها با جرقه های ریز بر روی عود باعث سوخت عود شده و دود آن هم به سمت بالا و هم به دلیل سوراخ در انتهای مخروط مانند آب به سمت پایین سرازیر می شود.

عود مخروطی یا کله قندی

عود مخروطی هنگام سوختن دودش تنها به طرف بالا حرکت می کند. در میان عودهای مخروطی به دلیل دست ساز بودن برخی از این عودها طرفداران بسیاری دارد چرا که با هزینه کمتر می‌توانید از خواص عودهای دست ساز استفاده کنید.

بنابراین با توجه به این توضیحات مشخص است؛ تفاوت عود آبشاری و مخروطی علاوه بر دست ساز بودن برخی از عودهای مخروطی در دود آنهاست. دود عود مخروطی بعد از سوختن تنها به سمت بالا می‌رود؛ اما عود آبشاری نه تنها به سمت بالا بلکه دود آن به سمت پایین نیز سرازیر می‌شود و صحنه زیبا و آرامش بخشی را می آفریند.

عودهای مخروطی و آبشاری در حود 20 تا 25 دقیقه میسوزند و در فضای در بسته در حدود 24 الی 48 ساعت رایحه آن‌ها باقی می ماند.

اکثر عودهای مخروطی یا آبشاری بوی تندتری نسبت به عودهای شاخه ای دارند. در این میان عود صندل سفید بوی ملایم چوب و عود هارمونی رایحه بسیار مطبوع تری دارد. عود دست ساز مخروطی هفت شیر آفریفایی نیز طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید انواع عودهای مخروطی و آبشاری را از فروشگاه سارموم تهیه کنید.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن