روند رو به رشد صنعت شمع سازی در سال های آینده

صنعت شمع سازی

بر اساس تحقیقات بازار تایید شده، صنعت شمع سازی در سال 2019، 54/3 میلیارد دلار ارزش داشت و پیش بینی شد که تا سال 2027 این میزان به 64/6 میلیارد دلار افزایش یابد. با توجه به وجود شمع‌های مختلف در بازار و‌ همچنین وجود تولید کنندگان متفاوت از تامین کنندگان اصلی گرفته تا سازندگان مستقل، روند بازار شمع هیچ نشانه‌ای از کند شدن نشان نداده است.و به احتمال زیاد در سال‌های آینده روند رو به رشدی را خواهد داشت.

انواع شمع های موجود در بازار

انواع شمع‌ها در بازار موجود است و مصرف کنندگان برای مقاصد مختلف به دنبال آن‌ها هستند. با توجه به تحقیقات بازار، محبوب‌ترین نوع شمع تا سال 2019 شمع نذری آرام سوز بود. انتظار می‌رود که در سال‌های 2020 تا 2027، شمع‌های استوانه‌ای به دلیل افزایش مهمانی‌ها و گردهمایی‌ها، سریع‌ترین رشد را در بین انواع شمع‌ها داشته باشند.

شمع‌ها همچنین از مواد مختلفی مانند پارافین، موم سویا، موم نخل و موم زنبور عسل ساخته می‌شوند. در سال 2019، پارافین به دلیل هزینه کم و همچنین توانایی شکل گیری به روش‌ها و شکل‌های مختلف، پیشتاز بازار شد و به عنوان گزینه‌ای ایده آل برای شمع‌های مجسمه‌ای و مقرون به صرفه شناخته شد. انتظار می‌رود که در صنعت شمع سازی محبوبیت موم سویا در دوره بعدی به طور قابل توجهی افزایش یابد؛ چراکه ردپای کربنی آن نسبت به موم پارافین کمتر است و مدت زمان بیشتری می‌سوزد و ماندگاری رایحه‌ی بیشتری نیز دارد.

دموگرافی یا جمعیت شناسی بازار شمع

روند بازارصنعت شمع سازی، نشان دهنده جمعیت بسیار زیاد خانم‌ها ست. بر اساس تحقیقات بازار، پیش بینی می‌شود که این جمعیت شناسی باعث رشد صنعت شمع‌ سازی شود؛ چراکه روز به روز افراد بیشتری به دنبال شمع برای رایحه درمانی و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون خانه هستند.

علاوه بر این، استفاده از شمع‌ها در فضاهای تجاری نیز افزایش یافته‌اند. اسپاها(اسپا یک محل مناسب برای آب درمانی بوده که علاوه بر آن خدمات متنوعی در این سالن ها نیز ارائه می شود که به طور کلی می توان به خدمات مراقبت از پوست صورت، مراقبت از پوست بدن، ماساژ و … اشاره کرد) و مراکز ماساژ همگی از شمع‌ها برای ایجاد فضایی آرام استفاده می‌کنند. رستوران‌ها از شمع‌ها برای ایجاد یک محیط صمیمی استفاده می‌کنند. سایر مشاغلی مانند برندهای مستقل، خانه‌های مد و فروشندگان لوازم آرایشی نیز توجه خود را به سمت محصولات شمع معطوف کرده‌اند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و وفاداری و علاقه به برند خود را حفظ کنند.

گرایش های بازار شمع بر اساس فصل های سال

صنعت شمع سازی در تعطیلات

شمع‌ها لزوماً یک تجارت فصلی نیستند؛ چراکه افرادی که علاقه مند به شمع هستند، شمع‌های جدیدی را در طول سال خریداری می‌کنند. با این حال، به گفته انجمن ملی شمع، 35 درصد از فروش شمع در زمان تعطیلات و عیدها اتفاق می‌افتد و 65 درصد از فروش در زمان‌هایی غیر از آن‌ها اتفاق می‌افتد.

برای افزایش فروش در طول سال توصیه می‌شود که عرضه ثابتی از عطرهای فصلی داشته باشید. شکوفه سیب، شکوفه گیلاس، اسطوخودوس و یاس امین الدوله عطرهای محبوب فصل بهار هستند، در حالی که نمک دریایی و نارگیل از جمله‌ی عطرهای محبوب تابستانی هستند. این شرکت برای پاییز، ادویه کدو حلوایی، عطرهای سیب و دارچین را پیشنهاد می‌دهد و عطرهای دارچین، وانیل و نعناع را برای زمستان توصیه می‌کند.

گرایش‌های اخیر بازار شمع

گرایش های اخیر صنعت بازار شمع

گرایش‌های اخیر بازار شمع نشان می‌دهند که محبوبیت شمع‌های شخصی سازی شده، خرید و فروش آنلاین، فیتیله‌های چوبی، رایحه‌های خاص و غیرمنتظره و ظرف‌های منحصر به فرد افزایش پیدا کرده است. شمع‌های سفارشی و شخصی سازی شده هدایای محبوبی برای انواع جشن‌ها محسوب می‌شوند. با توجه به این‌که برخی از شرکت‌ها اکنون شمع‌های سفارشی ارائه می‌دهند، برای بسیاری از افراد توانایی سفارش رایحه‌ی مورد علاقه بسیار جذاب است.

فروش آنلاین شمع‌ها نیز در چند سال گذشته رشد کرده است؛ چراکه بسیاری از شمع سازان کوچک برای فروش محصولات خود به اینترنت مراجعه کردند.

در سال‌های اخیر فیتیله‌های چوبی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این فتیله‌ها به دلیل صداهای ترقه‌ای که هنگام روشن شدن ایجاد می‌کنند، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ چراکه تجربه شنیداری جدیدی را ارائه می‌دهند که شمع‌های معمولی ندارند. رایحه‌های غیرمنتظره و ظرف‌های شمع منحصر به فرد نیز محبوبیت خود را افزایش داده‌اند. عطرهایی مانند تنباکو و نعناع هندی و رایحه‌هایی که خاطرات را تداعی می‌کنند، وارد بازار نوستالژی شده‌اند.

تحقیقات بازار صنعت شمع سازی در بریتانیا

صنعت بازار شمع سازی در بریتانیا

در سال‌های اخیر، کسب‌وکارهای کوچک، افزایش قابل توجهی در فروش شمع‌ها گزارش کرده‌اند که میزان فروش در سال 2018، نسبت به سال 2016، 71 درصد و نسبت به سال 2017، 33 درصد افزایش یافته بود. گزارش جدیدی که توسط نرم افزار vend( نرم‌افزار  نقطه نظر خرده‌فروشی) برای انجمن خرده‌فروشی مستقل بریتانیا منتشر شد، فروش شمع‌ها را در فروشگاه‌های واحدهای مستقل از سال 2016 تا 2018 مقایسه کرد.

بر اساس این گزارش، بریتانیایی‌ها به طور متوسط ​​هر سال 6 عدد شمع خریداری می‌کنند، به این معنی که این کشور مجموعاً سالانه 9/1 میلیارد پوند برای آن‌ها هزینه می‌کند. داده‌های vend نشان داد که خرید شمع در روز مادر و همچنین در زمان جشن‌ها افزایش می‌یابد.

شرکت معروف شمع سازی vend در انگلیس 1001 مصرف کننده را مورد بررسی قرار داد تا کشف کند که دلیل علاقه مندی مردم به شمع چیست. بیش از دو نفر از هر پنج (42٪) پاسخ دهنده گفتند که برای بهتر کردن بوی خانه خود شمع می‌خرند. بیش از یک سوم (36٪) از آن‌ها گفتند که سوزاندن شمع در خانه باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

بیش از یک نفر از هر ده نفر (13٪) گفتند که روشن کردن شمع آن‌ها را در حال و هوای عاشقانه قرار می‌دهد و 8٪ از آن‌ها اعتراف کردند که در اتاق خواب شمع روشن می‌کنند. یک نفر از هر ده نفر دوست داشتند که هنگام حمام کردن شمع روشن کنند و 6 درصد از بزرگسالان بریتانیایی هنگام انجام یوگا یا پیلاتس در خانه شمع روشن می‌کنند.

هیگور تورچیا، مدیر کشور بریتانیا در Vend گفته است: داده‌های ما نشان می‌دهد که فروش شمع‌ها در بوتیک‌های هدیه در بریتانیا افزایش یافته است. با افزایش درخواست مصرف کنندگان برای محصولات منحصر به فرد و تجربیات منحصر به فرد، خرده فروشان بهترین موقعیت را برای پاسخگویی به این گرایش‌ها دارند.

این آمار شاید برای انگستان گزارش شده باشد اما آمارهای مشابه در سراسر جهان، نمونه های دیگری از همین دست برای خرید شمع را نشان می‌دهند.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن