بهترین انتخاب فیتیله شمع ضخیم

سوخت مناسب شمع با قطر شمع و انتخاب ضخامت فیتیله آن ارتباط مستقیم دارد. پس انتخاب فیتیله متناسب با قطر شمع در مدت زمان و نحوه سوخت شمع بسیار تاثیر گذار است. اهمیت این انتخاب در مورد فیتیله شمع ضخیم دو برابر می‌شود؛ چرا که فیتیله انتخابی شما باید بتواند به راحتی موم را جذب کرده و سوخت طولانی به همراه شعله مناسب داشته باشد در غیر این صورت تنها با شعله ضعیف در کنار دمای که سبب ذوب شدن موم شده مواجه خواهید شد.

تست سوخت بهترین راه انتخاب فیتیله

برای صرفه جویی در وقت و سهولت مقایسه، همه شمع‌ها را به طور همزمان آزمایش کنید. اگر متوجه شدید که باید اندازه فیتیله دیگری را آزمایش کنید، مثمر ثمرترین روش این است که قبل از استفاده از یک سری فیتیله دیگر، از همان سری بالا یا پایین بروید. پرش از یک سری فیتیله به سری‌های دیگر می‌تواند نتایج گیج کننده‌ای ایجاد کند.

بهترین انتخاب برای فیتیله شمع

در انتخاب فیتیله اهمیت اول ثطر شمع شماست که با توجه به آن باید فیتیله را انتخاب کنید و بعد از آن نوع فیتیله شماست که چه سوختی می‌تواند داشته باشد. در مورد فیتیله مناسب شمع قبلا به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید برای انتخاب فیتیله شمع ضخبم بهتر است از فیتیله‌های موم خورده با تعداد تارهای بیشتر استفاده کنید برای مثال:

  • فیتیله 9 تار برای شمع‌های قلمی
  • فیتیله 12 تار برای شمع‌های با قطر 6 تا 12 میلی متر
  • فیتیله15 تار برای شمع‌های 12 تا 21 میلی متر
  • فیتیله 18 تار برای شمع‌های با قطر 2.5 تا 3.5 سانتی متر،
  • فیتیله 21 تار برای شمع‌های با قطر 3.5 تا 4.5 سانتی متر
  • ،فیتیله 24 تار برای شمع‌های با قطر 4 تا 5.5 سانتی متر
  • فیتیله 27 تار برای شمع‌های با قطر 5 تا 6.5 سانتی متر
  • فیتیله 30 تار برای شمع‌های قطر 6 تا 7.5 سانتی متر
  • فیتیله 33 تار برای شمع‌های قطر 7 تا 8.5 سانتی متر
  • فیتیله 36 تار برای شمع‌های 8 تا 9.5 سانتی متر
  • فیتیله 40 تار برای شمع‌های قطر 9 تا 10.5 سانتی متر
  • فیتیله 44 تار برای شمع‌های قطر 10 تا 11 و نیم سانتی متر مناسب می‌باشد.

یک نکته بسیار مهم در شمع‌سازی رنگ شمع شماست. شمع‌های با قطر یکسان اما رنگ‌های پاستلی و یا رنگ پودری در شمع‌های پودری بهتر است از فیتیله‌های ضخیم‌تری استفاده شود. برای مثال در قطر 3 سانتی متر اگر در حالت معمول از فیتیله 18 تار استفاده می‌شود در شمع‌های با رنگ های پاستلی بهتر است از فیتیله 21 یا 24 تار استفاده شود.

استفاده از پایه فیتیله برای فیتیله‌ شمع ضخیم

به دلیل ضخامت بالا فیتیله گاها عبور دادن آن از پایه فیتیله به آسانی نیست و البته استفاده از پایه برای داشتن سوخت مستقیم و تا انتها ضرروت دارد؛ چرا که در غیر این صوت باعث غرق شدن فیتیله در اواسط سوخت در شمع می‌شود.

استفاده از فیتیله نواری برای شمع ضخیم

یکی از فیتیله‌های مناسب با قدرت سوخت بسیار بالا فیتیله نواری است که بسیار مناسب شمع‌های قطور می‌باشد البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که سوخت شمع‌های قطور با فیتیله‌های ضخیم دود و شعله بیشتری نیز تولید می‌کنند.

آموزش استفاده از دو فیتیله با تارهای کمتر به جای یک فیتیله با تارهای بیشتر

در درست کردن شمع ها با قطر بیشتر برخی مواقع نیاز هست که ما دو فیتیله را به هم بپیچیم تا قدرت سوخت بیشتری داشته باشد. مثلا ما دو فیتیله 24 تار را به هم میپیچیم تا میزان سوختی برابر با فیتیله 48 تار به ما بدهد. در این ویدیو نکات و نحوه درست کردن و استفاده این نوع فیتیله ها را آموزش می‌دهیم.

فیتیله‌های سارموم در ضخامت‌های مختلف به صورت بافته شده از الیاف صد در صد کتان و پنبه می‌باشند که با موم طبیعی اصل دیرسوز شده و بعد از آن کشیده و به هم تابیده شده‌اند. از فیتیله‌های موم خورده سارموم در شمع های موم عسلی و پارافیتی و پودری یا شکری می‌توان استفاده کرد.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن