ماسک خانگی موم زنبورعسل برای پوست

موم زنبور عسل برای پوست

موم عسل یک پایه اساسی و تثبیت کننده خارق العاده برای ساخت کرم‌های مرطوب کننده صورت به حساب می‌آید. این ماده بیشتر از 284 ترکیب مختلف تشکیل شده که این مواد شامل: اسیدهای مختلف، آلکان‌ها، استرها، پلی استرها و غیره می‌باشند که سرشاراز ویتامین A است که به لایه برداری پوست کمک می‌کند و باعث بهبود رطوبت پوست و بازسازی سلول‌های پوست می‌شود. این ماده همچنین از پوست مراقبت کرده و موجب جوان شدن آن می‌شود. به دلیل مواردی که به آن‌ها اشاره شد، ماسک موم عسل می‌تواند برای پوست بسیار مفید باشد.

طرز تهیه ماسک موم عسل برای پوست صورت

ماسک موم عسل برای پوست با آلوورا

بدون شک روش‌های زیادی برای تهیه ماسک موم عسل وجود دارد که می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در شادابی پوست داشته و باعث درمان امراض پوستی مختلف شود.

در اینجا یک دستورالعمل ساده برای تهیه یک ماسک موم عسل سالم و طبیعی وجود دارد که باعث می‌شود احساس خوبی هنگام استفاده از آن داشته باشید. این ماسک، بسیار مرطوب کننده و مغذی است. علاوه بر این موارد این ماسک کاربرد زیادی در ایجاد پوستی سالم و درخشان و درمان پوست‌های خشک و ترک خورده دارد.

مراحل تهیه ماسک موم عسل برای پوست صورت

مرحله اول

2 قاشق غذاخوری از (pellet) موم گرانولی را با استفاده از بخار آب جوش ذوب کنید.

مرحله دوم

موم ذوب شده را از روی حرارت برداشته و با 3/1 فنجان ژل آلوئه ورا و 4/1 فنجان آب مقطر، 1 قاشق چای خوری عسل، 3/1 قاشق چای خوری لانولین ( چربی پشم) و 3 قاشق چای خوری با یکی از روغن‌های مثل روغن بادام/ روغن زیتون اصل/ روغن جوجوبا / روغن آووکادو/ کره شی/ روغن نارگیل (هر عصاره یا ترکیب روغنی یا ترکیبی می‌تواند موثر باشد) مخلوط کنید. این مواد را با مخلوط کن حدود نیم دقیقه با سرعت متوسط ​​مخلوط کنید تا به یکنواختی برسد.

مراحل تهیه ماسک موم عسل

مرحله سوم

چند قطره روغن معطر مورد علاقه خود (مانند گل محمدی، یاسمن، اسطوخودوس، لیمو، گریپ فروت، اکالیپتوس، کندر یا روغن نعناع) به ترکیب خود اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

بعد از انجام این مراحل ماسک موم عسل آماده است و می‌تواند برای اهداف و کاربردهای مختلف استفاده شود. توجه کنید که حتما این ماسک را در یک ظرف خوب در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

موم عسل که از غدد مومی موجود در زیر شکم زنبور عسل ترشح می‌شود، دارای خواص خوشبو کنندگی، پوستی، درمانی، خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد التهابی می‌باشد که این خواص باعث شده‌اند تا موم برای مراقبت از پوست به خوبی عمل کند. موم همچنین دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و می‌تواند مولکول‌های آب را به پوست جذب کرده و رطوبت را حفظ کند و پوست را مرطوب و سالم نگه دارد. به دلیل همین خواص، ماسک موم عسل می‌تواند نتیجه بسیار خوبی بعد از استفاده مداوم برای پوست داشته باشد.

گرانول تصفیه شده موم بهترین گزینه در ساخت ماسک موم عسل برای پوست،مو ویا بالم لب می‌باشد.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن