انواع تنه درخت تزئینی و تفاوت آن ها

برش انواع تنه درخت

برای اجرای ایده‌های هنری مختلف به احتمال زیاد به انواع تنه درخت تزئینی نیاز دارید. بیشتر عکاسان نیز برای عکاسی هنری از تنه های درخت تزئینی استفاده می‌کنند. در میان انواع تنه درخت‌ها، تنه‌های برش شده از چوب ون بسیار شفاف و مقاوم تک عددی سارموم برای اجرای هر ایده ای مناسب بوده و شما را به هدفتان نزدیک می‌کند. تنه‌های درخت در ظاهر یکسان اما با قیمت‌های متنوعی در بازارعرضه می‌شوند؛ آیا تفاوت این قیمت و کیفیت میان آن‌ها را می‌شناسید؟ در این متن قصد داریم به انواع مختلف کیفیت تنه‌های درخت بپردازیم.

کاربردهای تنه درخت چوبی تزئینی

از تنه‌های درخت در ابعاد مختلف استفاده‌های مختلفی می‌شود برای مثال برای تزئین گل و گلدان، تزئین وسایل سفره، جای حلقه، جاکلیدی دیواری، تزئینات روی درب ورودی یا دیوار، تزئین میز شام و … استفاده می‌شود. سایر کاربردهای تنه درخت چوبی عبارتند از:

  • پایه شمع وارمر
  • پایه گلدان
  • طراحی
  • نقاشی و تصویرسازی
  • چاپ
  • مجسمه سازی
  • سفالگری
  • سوخته نگاری
  • پتینه کاری
  • تزئین میز کافی شاپ یا رستوران و شماره گذاری
برش تنه درخت

قبل از خرید تنه درخت به چه نکاتی باید دقت کنید؟

موقع خرید گاها در ظاهر انواع تنه درخت ظاهری مشابه دارند اما قیمت متفاوتی دارند. این تفاوت در قیمت به دلیل تفاوت در کیفیت آن‌هاست. برای تشخیص کیفیت آن‌ها با توجه به چند نکته می‌توانید به راحتی آن‌ها را تشخیص دهید. اکثریت اطلاع داریم که حلقه‌های رشد درختان نشان‌دهنده سن و سال آن‌هاست؛ اگر تعداد این حلقه‌ها زیاد باشند نشان دهنده این‌ است که رشد درخت نامتعارف بوده  بنابراین چوب این درخت مقاومت پایینی دارد و مناسب کار نیست.

تنه درختان بعد از بریده شدن نیاز به زمان دارند تا به طور کامل خشک شوند در غیر این صورت تنه های مرطوب بعد از مدتی ترک خورده و خراب میشوند و یا دچار قارچ می‌شوند. وجود قارچ در کنار و یا روی درخت، باعث اثر گذاری روی تنه برش خورده آن نیز می‌شود البته این اثرگذاری متفاوت است، بعضی در حد یک لکه اثر دارند و بعضی در حد از بین رفتن درخت می‌باشد.

گاهی به دلیل شکستن ساقه درختان و پوسته شدن تنه آن‌ها پوسیدگی ایجاد می‌شود که سبب بدنما شدن کار می‌شود.

وجود سوراخ لانه پرندگانی مانند دارکوب که تنه درختان را سوراخ می‌کنند و یا پرندگانی که پوست درختان را جدا می‌کنند تا بتوانند از لارو وحشرات آن تغذیه کنند، باعث بوجود آمدن مشکلاتی در تنه درخت می‌شوند. اگر درخت ها جوان باشند در گذر زمان رگه‌های درخت شکل در این قسمت شکل نامتعارفی به خود خواهند گرفت که علاوه بر از دست دادن زیبایی، مقاومت آن ها تیز از بین می‌رود.

وجود برآمدگی‌هایی که در اثر تجمع املاح معدنی در تنه درخت ایجاد می‌شود اصطلاحا سرطان درخت یا جوش چوب می‌گویند.این امر در اصل یک نقص برای درخت بحساب می‌آید اما به دلیل نقش و طرح خاصی که برروی آن برآمدگی بوجود می‌آید مورد پسند هنرمندان در ساخت لوازم تزئینی قرار می‌گیرد که محصول ساخته شده ای که این برآمدگی بر روی آن باشد را با قیمت بالایی بفروش می‌رسانند.

انواع تنه درخت تزئینی طرح‌دار

از تنه‌های درخت طرح‌دار بسیار استفاده می‌شود که وجود تننه های نازک تر با تنوع طرح‌های متفاوت طرفداران بسیاری دارد.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن