انواع پایه فیتیله ودلیل و نحوه استفاده از آن

انواع پایه فیتیله

انواع مختلفی پایه فیتیله و البته خود فیتیله در بازار عرضه شده است که شاید در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرید. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف پایه فیتیله را معرفی و نحوه استفاده و کاربرد هر کدام را به اختصار توضیح دهیم.

اگر به دنبال همه چیز راجع به خود فیتیله هستید می‌توانید فیلم یا متن ما مربوط به فیتیله را دنبال کنید اما در مورد پایه فیتیله در کنار آن امروز به صورت مجزا صحبت خواهیم کرد.

دلایل استفاده ازانواع پایه فیتیله

برای درست کردن شمع‌ها در جار شیشه‌ای یا ظروف بتنی و قالب‌ها استفاده از انواع پایه فیتیله متناسب با فیتیله‌ای که استفاده می‌کنید برای نگه داشتن فیتیله یکی از رکن‌های اساسی است؛ در این شمع‌ها و یا در شمع‌های که با ورق موم عسل رول می‌شوند استفاده از پایه فیتیله سبب صاف ایستادن فیتیله در حین سوخت شمع شده و سبب می‌شود فیتیله در موم ذوب شده غرق نشده و تا انتها بسوزد.

پایه فیتیله فلزی ساده و نحوه استفاده از آن

نحوه استفاده از پایه فیتیله فلزی و حتی عبور دادن فیتیله‌های ضخیم‌تر از آن بسیار آسان است، فیتیله را از سوراخ مشخص عبور دهید و یا برای فیتیله های ضخیم مقداری از فیتیله را از انتها باز کرده و از داخل سوراخ عبور دهید. از این پایه فیتیله برای انواع فیتیله مومی، فیتیله نواری و فیتیله چوبی می‌توان استفاده کرد.

پایه فیتیله فلزی همراه با فیتیله

در میان انواع پایه فیتیله ، پایه‌های همراه با فیتیله از فیتیله های پارافینی ساخته شده اند که سوخت و ضخامتی در حدود فیتیله 12 تار موم خورده می باشد بیشتر برای شمع های کاپدار مورد استفاده قرار میگیرد به دلیل نقطه ذوب بالا موم زنبور عسل در شمع های وارمری که با موم زنبور عسل درست شده اند بهتر است در موم آغشته شده تا موم خورده شوند و بعد مورد استفاده قرار گیرند.

پایه فیتیله چوبی

انواع پایه فیتیله و فیتیله چوبی

برای فیتیله های چوبی به دلیل برش خاص و مستطیلی شکل از پایه های فیتیله مخصوصی برای نگه داشتن آن‌ها استفاده می شود که اما ما در سارموم به شما آموزش می‌دهیم چگونه می توانید حتی از پایه فیتیله فلزی ساده نیز برای فیتیله های چوبی استفاده کنید.

استفاده از پایه فیتیله فلزی برای فیتیله چوبی

استفاده از انواع پایه فیتیله فلزی بسیار مرسوم است برای همین می توان با تهیه یک نوع پذایه فیتیله هم برای فیتیله های معمولی و هم فیتیله چوبی استفاده کرد.

فیتیله چوبی طرفداران بسیاری دارد.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن