بهترین برند عود برای پاکسازی روح و خانه شما

بهترین برند عود

از آغاز تاریخ، استفاده از عود باعث بهبود دعا، مدیتیشن و مناسک مذهبی شده است. با گذشت زمان، عود راه خود را از معابد به خانه‌ها باز کرد. بهترین برند عود معمولا برای رایحه درمانی، تمدد اعصاب، برای ایجاد حال خوب و مدیتیشن استفاده می‌شود.

رایحه‌ها و عطرها همگی برای برانگیختن واکنش‌ها و احساسات متمایز به کار می‌روند. از عود به روش‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، از آن برای کمک به خواب بهتر، آرامش بیشتر، خلاقیت بیشتر، تمرکز بهتر، درمان سریع‌تر، انگیزه بیشتر و میل جنسی بیشتر استفاده می‌شود.

علاوه بر آن، وجود برخی از مواد خاص برای رسیدن به یک هدف خاص ضروری می‌باشد. بسیاری از مردم به دلیل دود بیش از حد، با بوی عود پریشان می‌شوند. با این حال، افراد زیادی تمرین‌های مدیتیشن و یوگا را با یک رایحه‌ی جذاب انجام می‌دهند. علاوه بر این، اکثر افرادی که به دنبال آرامش درونی هستند، عطر جدیدی را در بین برندهای مختلف عود پیدا می‌کنند.

معیارهای انتخاب بهترین برند عود

طبیعی یا مصنوعی بودن

بهترین برند عود 2

عود تهیه شده از مواد طبیعی به طور قابل توجهی سالم‌تر است و فواید بسیار بیشتری نسبت به عودهای ساخته شده با ترکیبات مصنوعی دارد که فقط رایحه‌های مصنوعی منتشر می‌کنند. با این حال، عودهای طبیعی ممکن است بسیار قوی باشند و گاهی اوقات بوی نامطبوعی داشته باشند.

مراقب محصولاتی که روی آن‌ها “کاملاً طبیعی” نوشته شده است، باشید؛ چراکه این همیشه به این معنی نیست که هیچ ماده مصنوعی در فرآیند تولید آن‌ها استفاده نشده است. چوب، گیاهان و مواد گیاهی در لیست مواد تشکیل دهنده این عودها گنجانده می‌شود.

از سوزاندن عود ذغالی در داخل خانه خودداری کنید؛ چراکه می‌تواند ترکیبات خطرناکی تولید کند. از عودهایی با رنگ‌های روشن و رایحه‌های قوی دوری کنید. از حس بویایی خود به عنوان راهنما استفاده کنید. عود طبیعی اغلب دارای عطری ظریف و ساده است. اگر عود بوی عطر یا ادکلن بدهد، از مواد مصنوعی ایجاد شده است.

مقدار عود

اگر برای اولین بار است که عود می‌خرید یک بسته کوچک‌تر انتخاب کنید. تعداد عودهای چوبی در یک بسته، از ده تا صد تا متغیر است. این تفاوت تعداد در عودهای دست‌ساز که با توجه به وزن هستند متفاوت می‌باشد.

بهترین برند عود 3

اگر از عود برای چندین کار استفاده می‌کنید یا عطرهای مختلف را ترجیح می‌دهید، به سرعت موجودی خود را خالی خواهید کرد و نیاز به تجدید آن خواهید داشت.

هدف

برخی از رایحه‌ها معمولاً در یوگا و مدیتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در حالی که برخی دیگر برای تصفیه هوا یا حذف انرژی منفی از اتاق استفاده می‌شوند. بر اساس بوی رایحه‌ها و یا هدف مدیتیشن، نیازهای خود را بررسی کنید تا ببینید چه عودی بیشتر برای شما جذابیت دارد و مناسب است. برای مثال عود مدیتیشن نسبت به سایر عودها بوی تندتری دارد در صورتی که عود هارمونی، ساج، ساج سفید از رایحه ملایم‌تری برخوردار است.

 طول عود

هر چه چوب عود طولانی‌تر باشد، مدت زمان سوختن آن بیشتر می‌شود. عودهای بلندتر همچنین بوی بیشتری ایجاد می‌کنند و برای مدت طولانی تری در فضا نفوذ می‌کنند. در هنگام جستجوی بهترین برند عود، طول آن بسیار مهم است؛ چراکه بر مدت زمان ماندگاری محصول تأثیر می‌گذارد.

عود‌های چوبی اغلب به طور قابل توجهی طولانی‌تر از عود‌های مخروطی می‌سوزند. علاوه بر این، افراد با تجربه‌تر، عودهای چوبی را ترجیح می‌دهند؛ زیرا استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. طول چوب تعیین کننده مدت زمان سوختن آن است.

یک عود چوبی بلند 25 الی 30 سانتی، به طور متوسط می‌تواند ​​تا یک ساعت بسوزد. عودهای مخروطی هم معمولاً 20 سانتی‌متر هستند و می‌توان آن‌ها را تا 15 الی 20 دقیقه دود کرد. اگر در محلی که عود روشن کرده‌اید پنکه یا سیستم خنک کننده روشن باشد عود با سرعت بیشتری می‌سوزد.

سوالات متداول درباره بهترین برند عود

 آیا سوزاندن عود می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد؟

سوالات متدوال در مورد بهترین برند عود

ترکیب روغن و دود در کاهش یا از بین بردن استرس و اضطراب نقش دارد. اکثر مصرف کنندگان عود کاهش تنش و اضطراب را به دلیل رایحه یا امواج ملایم دود آرامش بخش گزارش می‌دهند.

اکثر ترکیبات چوب عود حاوی مواد شیمیایی یا انواع ترکیباتی هستند که سال‌های زیادی برای ایجاد آرامش و آسودگی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چوب صندل، اسطوخودوس، گل رز، نعناع هندی و علف لیمو از جمله‌ی این رایحه‌ها هستند.

استرس و اضطراب به سرعت در حال تبدیل شدن به دو مورد از مبرم ترین مسائل سلامت در قرن بیست و یکم هستند. افراد ساعت‌های طولانی‌تری کار می‌کنند، کمتر می‌خوابند و سعی می‌کنند در زندگی پرمشغله‌شان تعادل پیدا کنند. در نتیجه، انتظارات شغلی بسیاری از مردم به سرعت افزایش یافته است و بنابراین استراتژی‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب نیز افزایش یافته است.

آیا تمامی عودهای چوبی طبیعی هستند؟

از آنجایی که عودها طبیعی، غیر سمی، معطر، معتبر هستند و کمتر از اجزای مصنوعی مانند پخش کننده‌ها تهیه می‌شوند، چوب‌های عود معمولا در مکان‌های خاصی مورد استقبال قرار می‌گیرند.

به دلیل اینکه عودها به تدریج می‌سوزند، علارغم شمع‌ها هیچ شعله‌ای برای روشن شدن یا ایجاد خطر آتش‌سوزی ندارند. علاوه بر این، چون عودهای چوبی عمر کوتاهی دارند (معمولاً کمتر از یک ساعت) برای بسیاری از مصرف کنندگان دوره سوختگی مناسبی محسوب می‌شود.

بسیاری از عودها دست ساز هستند. این عودها توسط کسانی که در محیطی با روش‌های زندگی طبیعی و ارگانیک‌ بزرگ شده‌اند تهیه می‌شوند.

بسیاری از مردم عودهای طبیعی را بیشتر دوست دارند و به همین دلیل، اکثر عودهای چوبی با کیفیت بالا کاملاً از مواد طبیعی مانند چوب، رزین و روغن ساخته می‌شوند و فاقد مواد مصنوعی هستند.

آیا سوزاندن عود باعث تقویت خلاقیت و تمرکز می شود؟

برخی از ترکیب‌های خاص عود، برای کاهش تنش و استرس طراحی شده‌اند؛ ولی برخی دیگر نیز هستند که برای تقویت خلاقیت، افزایش انرژی، بهبود تمرکز و توجه و ایجاد محیطی سازنده‌تر برای افراد طراحی شده‌اند.

ترکیب مرکبات و ادویه‌ها می‌تواند به شما در افزایش هوشیاری و توجه کمک کند و در عین حال به لطف طرح ساده‌ای که دارند، سطح انرژی‌تان را تحت کنترل نگه دارد.

با سیل مداوم محرک‌ها از رسانه‌های اجتماعی، اخبار و به طور کلی فناوری، تعداد زیادی از افراد در تمرکز و حفظ توجه خود بر روی وظایف با مشکل مواجه می‌شوند.

پرطرفدارترین و بهترین برند عود

عود ناگ چامپا ساتیا

ساتیا سای بابا یک بسته هدیه با 12 رایحه ارائه داده است. وزن هر بسته 15 گرم و در مجموع 180 گرم می‌باشد. عطرهایی که در این بسته وجود دارند، عبارتند از سپیده دم، شیفتگی، خوش شانسی، جنگل‌های بارانی استوایی، بهشتی، موفقیت بزرگ، ناگ چامپا، شکوفه یاس، چوب صندل، نیمه شب، و جنگل پاتچولی.

ست هدیه ناگ چمپا دارای 144 عدد عود در دوازده جعبه مختلف می‌باشد. علاوه بر این، برخی از بسته‌ها دارای یک جعبه جداگانه حاوی دو چوب عود دیگر هستند. هر چوب عود بسته به روشن یا خاموش بودن پنکه در خانه تقریباً 45 دقیقه می‌سوزد.

این نوع عود، یک چوب با اندازه معمولی است و یکی از بهترین برندهای عود می‌باشد؛ ساخت کشور هند با کیفیت بالا می‌باشد. عملکرد آن نیز بسیار عالی ست.

مزایا:

  • رایحه‌های متنوعی را برای نیازهای خاص ارائه می‌دهد.
  • بوی بسیار عالی دارد و بسیار موثر است.
  • عودی معتبر است که ارزش خرید دارد.
  • کیفیت بسیار بالا و در عین حال بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.
  • رایحه‌های قوی برای پاک کردن ذهن شما دارد.

معایب:

  • یک عود خشبوکننده و غیر دست ساز است.

رایحه های محبوب عود Hem

رایحه‌های محبوب عود HEM در طول دو دهه گذشته عبارتند از: کندر و درخت مر، عود نعناع هندی، اسطوخودوس گران‌بها، جنگل‌های بارانی و مریم گلی سفید می‌باشند. هر عطر دارای 20 چوب لوله‌ای است.

ثابت شده است که این رایحه‌ها، محبوب‌ترین رایحه‌ها در بیش از 20 سال فروش عود HEM هستند، که فروش آن بسیار بیشتر از بقیه عودهاست.

عود HEM یکی از محبوب‌ترین برندهای عود در جهان است که با کیفیت فوق العاده و قیمت مقرون به صرفه شناخته می‌شود.

مزایا:

  • ارزش بالا به توجه به قیمتی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید.
  • تمامی رایحه‌ها برای نیازهای مختلف شما بسیار عالی هستند.
  • خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند و محصول به موقع به دست مشتری می‌رسد.

معایب:

  • عود به گونه ای که ممکن است خیلی زود آسیب ببیند.

برند مذهبی معروف Sunlight Charcoal

اگر می‌خواهید یک ماساژ آرامش بخش داشته باشید یا از سوزاندن عود رزینی لذت می‌برید، Sunlight charcoal ست محبوبی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند مراسم معنوی خود را به یک محل آرامش بخش واقعی تبدیل کنید. این برند عود در موسسات مذهبی، اقامتگاه‌ها و چشمه‌های معدنی در سراسر جهان یافت می‌شود.

Sunlight charcoal یکی از بهترین برندهای عود است؛ زیرا مقرون به صرفه ترین گزینه می‌باشد. عودهای Sunlight charcoal به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرند و اصلا بو ندارند. با این عودهای رزینی خارق العاده، می‌توانید رایحه درمانی خوبی را تجربه کنید.

با شعله مداوم، یک شاخه این عود می‌تواند تا 45 دقیقه دوام بیاورد. این عودها در رول‌های متراکم 10 تایی بسته بندی می‌شوند تا بدون گرد و غبار و تمیز تحویل داده شوند.

مزایا:

  • ارزش زیادی نسبت به قیمت دارد و به صورت طولانی مدت می‌سوزد.
  • نام تجاری خوبی دارد.
  • دفع کننده طبیعی پشه است.
  • یک عود ارگانیک است و دوست‌دار محیط زیست می‌باشد.
  • آماده و آسان برای استفاده می‌باشد.

معایب:

  • این عود از زغال سنگ ساخته شده که آن را باید در فویل نگه دارید تا تازه بماند.

مجموعه 12 عددی ناگ چامپا ناماسته و تانترا

در هند هر رول با کاملا به صورت طبیعی و با دست درست می‌شود. این آماده سازی مستلزم ایجاد ترکیب ماسالا با عصاره‌های طبیعی در خمیر است، که سپس با دست بر روی چوب‌های بامبو به روشی قدیمی می‌چرخانند.

ساتیا یکی از شناخته شده‌ترین برندهای عود در جهان است. محصولی اصل و با کیفیت است. پایه‌ی فلور در تمامی رایحه‌ها یافت می‌شود.

مزایا:

  • ساتیا بنگلور رایحه‌ای قوی با ماندگاری بالایی دارد.
    • ساتیا بنگلور یک برند قابل اعتماد با محصولات با کیفیت است.
    • تمامی 12 رایحه دلپسند اکثرا افراد هستند.
    • دست ساز و از موادی با کیفیت بالا ساخته شده است.

معایب:

  • بوی خیلی زیاد و تندی دارد.

ساج سفید برند HEM جز بهترین برند عود

عودهای چوبی خود را همیشه در یک جای خشک و خنک نگه دارید. اگر رطوبت زیادی جذب کنند، به درستی نمی‌سوزند یا دود بی کیفیت تولید می‌کنند. white sage رایحه محبوب عود شرکتی، دست ساز و آبشاری می باشد. که در حالت دست ساز به صورت بسته 100 گرمی عرضه می شود و حتی در حالت آبشاری بوی مطبوعی دارد.

بهترین عودهای چوبی برای چشم‌ها و بینی و برای حواس پنجگانه جذاب هستند. عود معمولاً برای بهبود عطر اتاق یا دفتر کار و در هنگام نماز، مراسم مذهبی، مدیتیشن و یوگا استفاده می‌شود.

عودهای این برند، بهترین عودهایی هستند که انرژی مثبت به هوا می‌دهند و خانه را خوشبو و دلپذیر می‌کنند. این عودها عاری از ترکیبات سمی مانند بنزن و تولوئن هستند و چرخاندن آن‌ها با دست بی خطر است.

مزایا:

  • بوی بهشتی دارد.
    • در پاکسازی انرژی و فضای اطراف موثر است.
    • عود White Sage فاقد بو و دود سنگین است.
    • رایحه شگفت انگیزی با ماندگاری بالایی دارد.
    • مدت زمان سوختن طولانی در حدود 45 دقیقه دارد.

معایب:

  • رایحه‌ی قوی ندارد.

میان برندهای عودسازی نام‌های تجاری خیلی متنوع و متفاوتی وجود دارند که انتخاب چند برند با کیفیت و سلیقه اکثر افراد کار چندان ساده‌ای نیست. از بین برندهای مختلف عود از کدام برند و یا رایحه مورد علاقه شماست؟

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن