چقدر در مورد تشخیص موم زنبور اطلاع دارید؟

تشخیص موم زنبور طبیعی

این روزها خرید شمع مومی بسیار پرطرفدار شده است چرا که اکثر افراد اطلاعات بیشتری در مورد مزایای موم زنبورعسل بدست آورده اند اما شمع یا مومی که خریده اید ممکن است طبیعی نباشد و ناخالصی همراه داشته باشد پس چقدر در مورد تشخیص موم زنبور طبیعی اطلاع دارید؟ این ناخالصی 10 درصد است یا 60 درصد؟

تست خانگی تشخیص موم زنبور طبیعی

تست خانگی تشخیص موم عسل

می توان گفت درست‌ترین روش تشخیص موم طبیعی زنبور عسل تشخیص آزمایشگاهی آن است اما روش‌های خانگی نیز وجود دارد که شاید با قطعیت کامل قابل استناد نیست اما تا حدودی می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

موم طبیعی زنبور عسل بیش از حد درخشش ندارد و رنگ مات به خود میگیرد اگر نمونه موم شما سفید است و درخشش خاصی دارد ممکن است حاوی پارافین یا استرین(چربی حیوانی) باشد.

شما می‌توانید وجود پارافین را با استفاده از منبع نور سیاه تشخیص دهید. (نوری که در دیسکوها استفاده می‌شود و به دندان‌های شما درخشش می‌دهد) پارافین زیر این نور می‌درخشد در حالی که موم زنبور نمی‌درخشد.

در تشخیص موم زنبور طبیعی می‌توان گغت موم طبیعی زنبور در دمای سرد شکننده است اما در دمای اتاق نرم و قابل انعطاف است. به اندازه یک نخود موم را بین دو انگشت خود بگیرید و سعی کنید آن را با فشار انگشتانتان ورز دهید. موم طبیعی باید حس چسبندگی داشته باشد اگر از بین انگشتانتان سُر خورد، نشانه وجود پارافین است. اگر خورد شد نشانه وجود استرین است.

موم طبیعی اگر وکیوم شود(به حالت کشسان درآورده شود) و در داخل آب با دمای 40 درجه سانتیگراد قرار داده شود شاید به شکل پلاستیکی درآید اما ذوب نمی‌شود.

گلوله‌ای از موم زنبور را در اتانول با چگالی 0.789 g/cm3 بیاندازید. اگر گلوله موم شما در اتانول غرق شد شما موم خوبی در دست دارید. اما اگر روی سطح شناور ماند قطعا پارافین است.

خرید موم عسل به چه دلایلی پیشنهاد می‌شود؟

خواص موم عسل

موم عسل شاید به دلایل ساختاری به تنهایی قابل استفاده به صورت خوراکی نمی‌باشد؛ اما به شکل‌های مختلفی بسیار فواید زیادی دارد. اگر با تشخیص موم زنبور عسل طبیعی و راه‌حل استفاده درست آن آشنایی داشته باشید می‌توانید از فواید بی‌شمار آن استفاده کنید.

خوام موم در بیماری پیرادندان‌آماس؛ یک آدامس طبیعی

بسیاری از مردم به دنبال خرید موم عسل طبیعی هستند و آن را مانند آدامس طبیعی می‌جوند و استفاده می‌کنند. زمان جوییدن موم طبیعی عناصر بیولوژیکی مانند ویتامین A می‌خورید. ثابت شده که موم مانند یک تمیز کننده موثر برای دهان عمل می‌کند. تمیز کردن لثه‌ها، دندان‌ها و حذف پلاک‌ها از دهان یکی از فواید بی‌شمار موم طبیعی برای بهداشت دهان و دندان می‌باشد.

خواص موم در پاکسازی مجاری تنفسی

در مطالعات دیگر نشان داده شده که جویدن موم عسل نه تنها به پاکسازی دهان و دندان بلکه به پاکسازی مجاری تنفسی و مِری نیز کمک می‌کند. بیماری‌های زیاد ویروسی یا میکروبی مرتبط به مجاری تنفسی وجود دارند مانند برونشیت و ذات الریه. کسانی که عادت به جویدن موم دارند کمتر از این نوع بیماری‌ها رنج می‌برند.

موم عسل به دیلی خواص آنتی باکتریالِ بعد از جوییدن و خوردن آن وارد بازیِ پاکسازی مجاری تنفسی می‌شوند. علاوه بر آن این موم و عسل هر دو برای درمان سرماخوردگی هم مفید هستند. توصیه می‌شود که موم را 4 تا 6 ساعت مانند آدامس بجوید و سپس آن را دور بیاندازید. موم عسل نرم است و هیچگونه آسیبی نمی‌زند. پس می‌توانید روزانه این‌کار را انجام دهید.

خواص موم در درمان بیماری شقاق (شکاف مقعد) و بواسیر

مزایای موم زنبور عسل

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استفاده موضعی از ترکیب موم زنبور، عسل طبیعی و روغن زیتون در محل بیماری در درمان این بیماری‌ها بسیار کمک کننده است. این ترکیب را به مدت 12 ساعت در محل بروز بگذارید. شاهد کاهش درد، خون‌ریزی و خارشی که به دلیل فیشر مقعد و یا بیماری بواسیر ایجاد می‌شود خواهید بود.

خواص موم در بثورات پوشک

تشخیص موم زنبور طبیعی و استفاده آن برای پوسته‌ریزی در محل‌های تماس کهنه بچه با پوست کودک بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که بکار بردن ترکیب موم زنبور، عسل طبیعی و روغن زیتون در محل پوسته ریزی باعث کاهش علائم می‌شود. این کار را 4 بار در روز و مدت 7 روز انجام دهید تا شاهد نتیجه موثر آن باشید.

خواص موم در بیماری کچلی تغییر دهنده رنگ، کچلی کشاله ران و عفونت پوستی

عفونت‌ قارچی‌ پوست‌ سبب تغییر رنگ پ.ست می‌شود با استفاده از ترکیب موم زنبور، عسل طبیعی و روغن زیتون در محل قارچ پوستی باعث بهبود این بیماری می‌شود. از این ترکیب 4 بار در روز و به مدت 4 هفته استفاده کنید.

سایر خواص موم عسل

کاهش کلسترول، کاهش درد، بهبود زخم، درمان اسهال و درمان سکسکه از دیگر خواص بی‌شمار موم عسل می‌باشد. افرادی که از موم عسل استفاده کرده‌اند بر تاثیرات مثبت آن صحه می‌گذارند و اذعان دارند که جویدن موم توانسته ماه‌ها و سال‌ها بیماری‌ها را از آن‌ها دور نگه دارد.

آیا خرید موم عسل و مصرف آن برای همه امن است؟

طبق مقاله استاندارد کیفیت عسل توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، موم زنبور را به عنوان افزودنی عمومی متفرقه امن می‌داند. موم عسل برای اکثر مردم به عنوان غذا، دارو و استعمال خارجی روی پوست بی‌ضرر است.

اطلاعات دقیقی در مورد امنیت مصرف موم عسل در زمان بارداری یا شیردهی در دسترس نیست، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید.

تشخیص موم زنبور طبیعی و میزان دوز مصرف موم عسل به چند عامل بستگی دارد: سن، سلامتی و برخی شرایط ویژه. در خصوص میزان مصرف موم داده‌های علمی کافی وجود ندارد. توجه داشته باشید که مصرف محصولات طبیعی هر چقدر هم خوب باشد سوءمصرف آنها ممکن است خطرناک باشد.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن