5 دلیل برای خرید شمع های معطر

خرید شمع معطر

به گفته انجمن ملی شمع، تحقیقات صنعت شمع سازی نشان می‌دهد که مهم‌ترین عوامل موثر بر فروش شمع عبارتند از رایحه، رنگ، هزینه و شکل آن. بزرگترین محرک عطر است. پس می‌توان گفت مشخص است که یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید شمع معطر همین موضوع می‌باشد.

با توجه به آخرین آمار انجمن شمع سازی آمریکا، بیش از 10000 رایحه شمع تنها در دسترس مصرف کنندگان آمریکایی قرار دارد و این موضوع نشان دهنده ایجاد فضایی دنج با استفاده از شمع‌های معطر برای مصرف کنندگان است.

دلایل خرید شمع های معطر

خرید شمع معطر 2

فرار از استرس

امروه اکثر افراد با کارهای پر مشغله‌ای درگیر هستند که گاهی ضرب‌الاجل‌ها یا برخورد با همکاران و مشتریان باعث خراب شدن اعصاب یا ایجاد استرس زیادی می‌شود. در کنار آن گاهی برنامه‌های شلوغ خانوادگی که نمی‌دانید برگزار خواهند شد یا نه همه باعث ایجاد استرس می‌شوند که آیا می‌توان از آن‌ها فرار کرد؟ راه‌حل بیشتر مردم برای فرار از استرس‌های روزمره دوش آب گرم 10 تا 15 دقیقه‌ای ست که با شمع‌های معطر احاطه شده باشد یا روی مبل با یک کتاب خوب یا تماشای یک فیلم با شمع های معطر روشن کنید تا کمی در حالت آرامش از استرس روزمره فرار کنید.

تزئین شمع همراه عطر

در حالی که تزئین و دکوراسیون مراسمات مختلف با شمع معمولاً یک تجربه بصری است،اما مشتریان ترجیح می دهند با شمع‌های معطر همراه شود تا روحیه را نیز تقویت کند و این یکی از دلایل خرید شمع معطر برای دکوراسیون مراسمات مختلف است. افزودن شمع‌های معطر کاج یا دارچین برای مراسم کریسمس، تاثیر بسیار خوبی دارد. ایجاد یک شمع مرکزی از صدف‌های دریایی، بطری‌های شیشه‌ای آبی و شمع‌های معطر اقیانوس در اتاق نشیمن یا حمام تأثیر زیادی بر آرامش می‌گذارد. به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا رویدادهایی مانند عروسی‌ها و مهمانی‌ها، استخر در فضای باز انگیزه بیشتری برای دستیابی به شمع‌های معطر برای کمک به بهبود فضای رویایی و آرامش را فراهم می‌کنند.

رایحه درمانی

خرید شمع معطر 3

صنعت سلامت و تندرستی اخیراً رشد زیادی را تجربه کرده است، زیرا افراد بیشتری مجذوب آن شده‌اند تاا داروهای طبیعی، مانند روغن‌های ضروری را جاگیزین کنند تا با تحریک واکنش‌های احساسی و حتی فیزیکی به یادآوری خاطرات زنده افراد یا مکان‌های خاص اجازه تغییر در روحیه افراد شوند. در حالی که روغن‌های ضروری بیشتر برای تماس مستقیم با بدن هستند – لوسیون‌ها، صابون‌ها یا استفاده مستقیم روی پوست، عطرهای موجود در شمع‌های معطر نیز به خوبی کار می‌کنند. برخی از عطرها مانند رایحه پرتقال و مرکبات برای تقویت انرژی عالی هستند در حالی که اسطوخودوس بیشتر با آرامش و کمک به خواب راحت موثر است. مشتریان شمع‌هایی با این عطرهای ناب را برای تقویت بیشتر این خواص خریداری می‌کنند.

انگیزه فصلی

تغییر فصل ارتباط زیادی با انگیزه دوستداران شمع برای گرفتن شمع‌های معطر دارد. هر فصل دارای رایحه‌هایی است که خاطرات خاص را تداعی می‌کند مثلا عطر بنفشه یا یاس یادآوری بوته‌های بنفش در منزل مادربزرگ را در فصل بهار ایجاد می‌کند. احیای آن خاطرات و حتی ایجاد خاطرات جدید – به ویژه آن‌هایی که با عطرها مرتبط هستند، بر تمایل فرد برای خرید شمع‌های معطر تأثیر می‌گذارد.

هدیه دادن یکی از دلایل خرید شمع معطر

با توجه به امار انجمن ملی شمع، خریداران شمع می‌گویند که شمع ها را به عنوان یک هدیه مناسب برای تعطیلات (76٪)، به عنوان یک هدیه جهت گرم کردن فضا خانه (74٪)، یکیا هدیه‌ای برای مهمانی شام (66٪)، و قدردانی بسیار مناسب هستند.

همچنین 61٪ از خریداران آن‌را به عنوان هدیه تولد برای بزرگسالان بسیار مناسب می‌دانند.

از دلایل خرید شمع معطر برای مشتریان شمع‌های معطر این موضوع بسیار اهمیت دارد که این شمع‌ها را برای خود میخرند یا برای هدیه دادن برای اطرافیان تهیه می‌کنند. با این حال اکثر مشتریان اینگونه شمع‌ها اظهار می‌کنند که شمع‌های معطر را به شمع‌های غیر معطر ترجیح می‌دهند.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن