هر آنچه که باید قبل از خرید قالب شمع سازی بدانید

خرید انواع قالب شمع سازی

شمع‌ها روشنایی بخش منازل ما هستند؛ برای سلیقه های مختلف انواع شمع به شکل های متفاوت در قالب ساخته شده اند. قالبهای شمع انواع مختلف قالب آلومینیوم، قالب پلاستیکی، قالب فلزی، قالب لاستیک( قالب پلی اورتان، قالب سیلیکون، قالب لاتکس) و قالب شیشه ای می باشند. قبل از شمع سازی و خرید قالب شمع باید با انواع قالب و نحوه استفاده از آن آشنایی داشته باشید.

انواع قالب شمع سازی

بیشتر قالب ها از مواد مختلف حاصل می شوند. تنوع مواد به کار رفته در ساخت آن به طور خودکار در پسوند قالب و نام آن بکار برده می شود. چند نوع از انواع قالب عبارتند از:

قالب آلومینیوم

قالب آلومینیوم قالب پرکاربرد است. قالب های آلومینیومی دارای ویژگی های بسیاری هستند که یکی از منحصر به فردترین خصوصیات آنها مقاوت در برابر حرارت است. قالب‌های آلومینیومی ماندگاری بالایی دارد؛ قالب آلومینیوم اجازه نمی دهد که درز روی شمع ها ظاهر شود.

یکی از نکات منفی آن تعداد اشکال محدودی ست که عرضه می شود.

قالب فلزی

قالب‌های فلزی به دلیل ماندگاری بالا تقاضای زیادی دارند. همچنین کاربر به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز خواهد داشت. خبر خوب این است که قالب فلزی بر خلاف قالب های آلومینیومی که در تعداد محدودی می باشند در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند. اگر از این قالب به خوبی نگهداری کنید می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

قالب لاستیک

قالب‌های لاستیکی در انواع مختلفی وجود دارند. بعضی از آن‌ها عبارتند از:

قالب سیلیکون
قالب های سیلیکونی نوع دیگری از قالب های لاستیکی هستند. یکی از پر طرفدارترین قالب های شمع سازی با تنوع طرح مختلف و نچسب بودن که به راحتی شمع های زیبا را می توان با استفاده از آن تهیه کرد.

این نوع قالب از یک سطح انعطاف پذیر برخوردار است. در نتیجه ، نیازی به استفاده از ماده آزاد کننده(مانند روغن یا اسید) برای جدا سازی شمع از قالب نخواهد بود. تنها نکته منفی نگهداری از آن است که با وجود قیمت بالا بسیار آسیب پذیر می باشد؛ همچینین در صورت استفاده از رایحه بوی شمع شما در قالب باقی می ماند.

قالب پلی اورتان
قالب لاستیکی پلی اورتان ارزان قیمتی که بین قالب سازان محبوبیت بالایی دارد. از معایب این قالب استفاده از ماده افزودنی برای راحت بیرون آوردن شمع از قالب و همچنین انتقال بوی قالب به شمع می باشد.

قالب لاتکس
نوع دیگری از قالب لاستیکی است که می توان از آن برای ایجاد طرح های پیچیده و اشکال پیچیده مانند گل میوه و حیوانات استفاده کرد. نکته جالب در مورد این طراحی لاتکس انعطاف پذیری بسیار بالا آن‌هاست. می توان الگوهای پیچیده و طرح های یکپارچه ای با استفاده از آن‌ها ایجاد کرد.

قالب لاستیکی دارای یک سوراخ فتیله‌ای است که خود را آب بندی می کند. همچنین، هنگام جدا کردن آن از قالب، از ماده آزاد کننده استفاده نمی‌شود. اگر سوراخ فتیله وجود نداشته باشد، می‌توانید با استفاده از سوزن یک سوراخ ایجاد کنید. این قالب شمع به دلیل قابلیت کاربردی بودن بسیار محبوب است.

قالب پلاستیکی

قالب پلاستیکی به دلیل قیمت ارزان تر آن برای مبتدیان کاربرد بیشتری دارد. علاوه بر این، شمع به راحتی بعد از آماده شدن از قالب خارج شده و بعد از استفاده به راحتی با آب و صابون تمیز می شود. قالب های شمع که از مواد پلاستیکی تهیه می شوند ماندگاری کمتری دارند.

قالب شیشه ای

قالب های شیشه ای محصولات محبوبی هستند که برای سرعت بخشیدن به کل روند سریع خنک می شوند. بنابراین ،استفاده از آن‌ها سبب صرفه جویی در وقت است. ویژگی هیجان انگیز دیگر این است که این قالب های شمع هنگام جدا کردن آنها برای قالب خاص، به ماده آزاد کننده (روغن یا اسید) احتیاج ندارند.

اکثر شمع هایی که در نتیجه این فرآیند حاصل می شوند ، در پایان یکپارچه و صاف می‌باشند. هنوز هم ، مزیت دیگر شیشه این است که مواد آن به راحتی در دسترس است.

نکته منفی در قالب های شیشه این است که بسیار ظریف می باشند. اگر نتوانید به درستی از آنها مراقبت کنید ، می توانند خراب شوند. همچنین مستعد ترک و خراش هستند.

جنبه قابل توجه دیگری که قالب شیشه ای دارد این است که گرمای زیاد را تحمل نخواهد کرد. فرض کنید دما از یک حد خاص فراتر رود ، ممکن است در نهایت بشکنند.

در انتها می‌توان گفت قالب های شمع اقلام پرطرفداری است که جامعه مدرن از آنها به عنوان سبک زندگی استفاده می کند. قابل ذکر است که بسیاری از جوامع باستانی از آن استفاده می کردند. ما می توانیم فن آوری آنها را برای تولید محصولات بهتر بداهه کنیم.

قالب های شمع می تواند از مواد مختلف تهیه شود. می توانید مواد مناسبی پیدا کرده و یکی را برای خود بسازید.

بهترین ماده فلز بوده است. ماندگاری بالایی دارد و تمام قالب هایی که بیرون می آیند صاف هستند.

مواد دیگری که برای ساخت قالب شمع استفاده می شود نیز مفید است. باید مراقب کیفیت آنها باشید. بعضی از آنها ممکن است در برابر گرما مقاومت نکنند و مستعد ترک خوردن و شکستن هستند.

منبع: همه چیز راجب انواع قالب شمع سازی

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن