با روشن کردن شمع موم عسل طبیعی، آرامش را به خانه خود بیاوردید

روشن کردن شمع موم عسل

برای هیچ کس پوشیده نیست که امروزه بیشتر ما زندگی پرمشغله ای داریم. در میان برنامه‌های فشرده و مسئولیت‌های کاری و تحصیلی زیادی که داریم شاید زمانی برای استراحت نداشته باشیم و رسیدگی به خودمان دشوار باشد. علاوه بر همه این‌ها وجود بیماری کووید 19 یا کرونا برای مدتی ست که سبب افزایش این استرس در زندگی اکثر افراد شده است. اینجاست که هوگه ( hygge) و روشن کردن یک شمع موم عسل طبیعی وارد عمل می‌شود.

مفهوم هوگه، رسیدن به احساس رضایت و آسایش از طریق وسایل ساده در زندگی می‌باشد. Hygge توسط دانمارکی‌ها در قرن 18 ایجاد شد و به یک حرکت و سبک بین المللی تبدیل شد. اگرچه این عمل معمولاً در زمستان‌ها انجام می‌گیرد؛ اما می‌توان از آن در طول سال لذت برد. همراه با ارتقا احساس راحتی و ایمنی، هوگه، با فواید عاطفی و جسمانی مختلفی مرتبط است. این موارد شامل افزایش خوش بینی، کاهش استرس و بهبود الگوی خواب می‌باشند.

اگر می‌خواهید به سادگی استرس را از خود دور کنید، روش‌های زیر را که از جمله روش‌های هوگه محسوب می‌شوند، می‌توانید امتحان کنید:

ایجاد یک فضای دنج

روشن کردن شمع موم عسل 2

یک دکوراسیون منطبق با هوگه کاملاً دنج بوده و باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود. برای ایجاد یک دکوراسیون آرامش بخش بهتر است از چند بالش کرکی و پتوی نرم استفاده کنید. همچنین یک گوشه دنج برای انجام  فعالیت‌های لذت بخش و دلخواهتان مانند کتاب خواندن و یا نوشیدن یک فنجان چای اختصاص دهید.

شمع‌های معطر نیز می‌توانند به آرامش این فضای دلنشین و نشاط آور اضافه کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که رایحه‌های‌ دلپذیر می‌توانند تا 40٪ باعث افزایش روحیه شوند.

سعی کنید از شمع‌های معطر با رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس و یاسمن استفاده کنید؛ چراکه این عطرها باعث افزایش آرامش و کاهش استرس می‌شوند.

روشن کردن شمع موم عسل

روشن کردن شمع موم عسل4

صدای سوسوی آتش می‌تواند در ایجاد احساس آرامش و راحتی در خانه موثرباشد.

درصورتی که در خانه شومینه‌ای ندارید، هیچ مشکلی ندارد. می‌توانید شمع‌هایی با فتیله چوبی که درست مثل یک شومینه یا آتش، صدای شکننده و آرامش بخشی ایجاد می‌کنند، روشن کنید. با جمع كردن شمع‌ها در اندازه‌ها و شكل‌های مختلف در ظروف شیشه‌ای جداگانه می‌توانید ظاهری مشابه شومینه در خانه ایجاد كنید.

ایجاد فضای روشن

روشن کردن شمع موم عسل

نور سفید و گرم یکی از مولفه‌های اساسی ایجاد حس هوگه در فضای خانه است. چنین روشنایی بر خلاف نور زننده لامپ‌های سفید روشن یا نور فلورسنت، فضای جذاب و راحتی را ایجاد می‌‌کند.

به جای استفاده از چراغ‌های سقفی که نور زننده‌ای دارند و بیش از حد فضا را روشن می‌کنند، از چراغ‌های میزی استفاده کنید. شمع‌ها یکی دیگر از روش‌های عالی برای ایجاد روشنایی و ارائه یک فضای آرامش بخش و دعوت کننده برای اوقات فراغت و معاشرت است. فقط اطمینان حاصل کنید که شمع‌ها دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار داده شوند.

با استفاده از این نکات ساده، می‌توانید یک خانه به سبک هوگو و بسیار جذاب داشته باشید.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن