خلاقیت و ساخت کاردستی با چوب کبریت

کاردستی با چوب کبریت رنگی بلند توکلی

می‌توان گفت همه ما در بچگی کاردستی با چوب کبریت درست کرده‌ایم و یادآوری آن همیشه لذت بخش بوده است. ساخت کاردستی به کمک چوب کبریت یکی از ایده های جالب و خلاقانه است که بدون نیاز به وسایل و ابزار خاص انجام می گردد و می توانید آن را به وسیله کمترین امکانات و البته کمی خلاقیت و ابتکار انجام دهید. در ساخت بعضی از کاردستی ها به چسب یا مقوا نیاز است. در بعضی دیگر با ترکیب خلاقانه چوب کبریت با نقاشی کودکتان می‌توانید طرح‌های خلاقانه ای داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم چند نمونه ساخت کاردستی با چوب کبریت های رنگی و یا خلاقیت با جعبه کبریت ها را با هم مرور کنیم.

ساخت کاردستی با چوب کبریت

در ساخت کاردستی استفاده از کبریت‌های قدیمی مرسوم بود اما استفاده از کبریت‌های رنگی بلند می‌تواند سبب شود تا ایده‌های خلاقانه‌تر در رنک‌های مختلف داشته باشید مخصوصا اگر بخواهید ترکیبی از نقاشی و استفاده از چوب کبریت را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

ساخت خانه کاردستی با چوب کبریت

ساخت ستاره چوب کبریتی بدون چسب

بعضی از کاردستی ها نیاز به چسب ندارند مثلا شما می‌توانید یک توپ چوب کبریتی داشته باشید.

توپ ستاره ای کاردستی با چوب کبریت بدون چسب

ساخت اشکال هندسی با چوب کبریت

بیاید کمی فراتر برویم و کاردستی‌های که نیاز به مقوا و چسب دارند و کمی باید بیشتر برایشان وقت گذاشت با هم درست کنیم. در این مدل ابتدا بهتر است طرح را کامل بر روی مقوا بکشید. تعدادی از چوب کبریت ها را روشن کنید چراکه رنگ سوخته آنها نیز به طراحی شما مدل می‌دهد.

ساخت گلدان مینایتوری با چوب کبریت

یک گدان کوچ مینیاتوری با استفاده از چوب کبریت بسیار ساده و راحت است. بهترین ایده برای کسانی ست که عاشق داشتن گل هستند اما به انواع گل آلرژی دارند و دوست دارند گل های مصنوعی نگه دارند اما گل مصنوعی با یک گلدان جذاب زیباتر می‌شود.

ساخت گلدان مینیاتوری با استفاده از چوب کبریت

ساخت کاردستی ماکت خانه با چوب کبریت

درست کردن یک کاردستی جذاب و خلاقانه همیشه نیاز به داشتن وسایل خاص و گران قیمت ندارد و یکی از این کاردستی ها ساخت ماکت خانه است.

در ساخت ماکت خانه با چوب کبریت شما می‌توانید کبریت‌ها را به گونه ای بر روی همدیگر قرار دهید که به طور هزمان با گذاشتن آن‌ها بر روی همدیگر خانه ساخته شده و ارتفاع بگیرد.

ابتدا یک مقوای مربع شکل که از قبل برش زده و آماده کرده‌اید، ۴ عدد چوب کبریت را به صورت مربعی قرار داده و به هم بچسبانید. سپس از یک گوشه کار را ادامه دهید و دانه به دانه چوب کبریت‌ها را بر روی هم سوار کنید و چسب بزنید. هر چه جلوتر بروید، ارتفاع خانه تان بیشتر می‌شود. در انتها یک سقف شیروانی هم با چوب کبریت‌ها ساخته و بر روی خانه کبریتی خود بگذارید.

ساخت  ماکت خانه با چوب کبریت

برای درست کردن خانه های بزرگ تر می‌توانید از چوب کبریت های بلندتر که معمولا برای جشن تولد ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز استفاده کنید. این چوب کبریت‌های بلند رنگی اگر با خلاقیت روی هم گذاشته شوند خانه‌های بلند تر و البته خانه با تراس و مدل‌های بیشتری با آن‌ها می‌توان درست کرد.

ساخت زیر استکانی با کبریت

تنها درست کردن کاردستی های مینیاتوری با چوب کبریت جذاب نیست حتی شما می توانید با استفاده از آن‌ها وسایلی برای استفاده در منزل درست کنید.

ساخت زیر استکانی با چوب کبریت

ساخت تیر های کوچک با چوب کبریت رنگی

این تیرهای کوچک جذاب برای روز ولنتاین ایده ای عالی هستند. چه از آنها به عنوان دکوری که در اطراف اتاق روی خط ماهیگیری مانند کوپید آویزان است استفاده کنید ، برای همه بازدیدکنندگان شما تیر می اندازد ، یا به عنوان خرده ریزه هایی که به والنتاین که برای همه عزیزانتان درست کرده اید متصل شده است.

ساخت کاردستی با چوب کبریت و ترکیب آن با نقاشی

درست کردن این کاردستی ها و ترکیب آن با نقاشی بچه ها باعث هیجان بیشتر و خوشحالی در آنها می‌شود.

ساخت کاردستی با چوب کبریت و ترکیب آن با نقاشی

ساخت کار دستی با جعبه چوب کبریت

با چوب کبریت ایده‌های بسیاری وجود دارند که ساخته شوند در کنار خود کبریت جعبه های چوب کبریت نیز به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از این ایده ها ساخت جعبه درخواست، تبریک و یا سوپرایز است که بسیار هیجان انگیز می باشد.

ساخت کاردستی با جعبه چوب کبریت

شما چه ایده های جذاب دیگری در مورد ساخت کاردستی با چوب کبریت یا جعبه کبریت به ذهنتان می رسد ؟در بخش نظرات انها را با ما در میان بگذارید.

بعضی از چوب کبریت ها خود دارای طرح های متنوع و زیبایی هستند که می توان به راحتی آماده خریداری کرد و هدیه داد.

منبع: ساخت کاردستی با استفاده از چوب کبریت/ ساخت کاردستی با چوب کبریت

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن