تقسیم روشنایی برای همه با شمع موم طبیعی

شمع موم طبیعی

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، مردم در سراسر جهان نیاز دارند تا با خود‌، خانواده و حتی غریبه‌ها روشنایی و امید را به اشتراک بگذارند. پس از همه گیری COVID-19، جهان تغییر بسیار زیادی کرد؛ اما یک چیز ثابت باقی ماند و آن اینکه احساس آرامشی که شمع‌ها مخصوصا شمع موم طبیعی در زمان استرس می‌دهد، غیر قابل انکار می‌باشد.

تقسیم روشنایی با همه در ماه جهانی شمع

در حالی که مردم در اوایل کرونا در خانه کار می‌کردند و زندگی خود را در خانه می‌گذراندند. بسیاری با روشن کردن شمع موم طبیعی به دنبال احساس آرامش بودند. ماه جهانی شمع (WCM) که در سال 2013 توسط انجمن ملی شمع (NCA) پایه‌ریزی شد، هر سال در ماه سپتامبر جشن گرفته می‌شود و روش‌های مختلفی را که شمع‌ها زندگی روزمره ما را تقویت می‌کنند، ترویج می‌دهد.

امسال گردهمایی ماه جهانی شمع با شعار “تقسیم روشنایی” برگزار شد؛ بنابراین انجمن ملی شمع می‌خواهد چند راهنمایی و ترفند مفید شمع را به اشتراک بگذارد تا شمع‌های شما در روزهای آینده طولانی‌تر و روشن‌تر بسوزند.

نحوه نگهداری بهتر از شمع موم طبیعی

  • شمع‌های خود را در مکان‌های خنک‌، تاریک و خشک نگهداری کنید. شمع‌های بلند باید بر روی سطوح صاف نگهداری شوند تا از شکستگی‌شان جلوگیری شود.
  •  گرد و غبار و اثر انگشت روی شمع‌ها را به وسیله یک تکه نایلون یا یک پارچه نرم و با مالش آرام سطح‌شان، پاک کنید. پارچه می‌تواند خشک یا کمی مرطوب باشد.
  • با ریختن مقداری آب بر روی شمعدان‌ها، قطرات موم باقی مانده بر رویشان را پاک کنید. برخی از متخصصان مراقبت از خانه ترجیح می‌دهند که این قطرات باقی‌مانده را با قرار دادن شمعدان‌ها در فریزر پاک کنند؛ چراکه در این حالت موم منقبض شده و به راحتی از جاشمعی جدا می‌شود.
شمع موم طبیعی و ماه جهانی شمع
  • از سوزاندن شمع در شیشه‌هایی که برای شمع طراحی نشده‌اند خودداری کنید. شمعدان‌های شیشه‌ای به طور خاص برای مقاومت در برابر تغییرات دمایی که هنگام سوختن شمع رخ می‌دهد ساخته شده‌اند. ظروف شیشه‌ای معمولی برای سوزاندن شمع طراحی نشده‌اند.
  • قبل از قرار دادن شمع‌، چند قطره آب به لیوان‌های مخصوص شمع، بریزید. آن‌ها با این روش راحت‌تر تمیز می‌شوند. البته بیش از چند قطره آب، درون این جا شمعی‌ها نریزید و یا اگر قصد دارید شمع را بلافاصله بعد بسوزانید، این کار را انجام ندهید؛ چراکه فتیله شمع ممکن است آب را جذب کند و به درستی نسوزد.
  • از قرار دادن شمع‌های خود در مکان‌هایی که مستقیماً در معرض نور خورشید یا نور شدید داخل خانه قرار می‌گیرند، خودداری کنید. اگر شمع‌ها برای مدت طولانی در معرض نور روشن قرار بگیرند ممکن است کم‌رنگ شوند.
  • قبل از روشن کردن شمع‌ها آن‌ها را در مکان سرد قرار دهید. بودن شمع چند دقیقه در مکانی سرد باعث سوخت آرام وطولانی تر خواهد بود.

شروع پاییز را با ماه جهانی شمع آغاز کنید و برای آرامش خودتان و گرما بخشی به اطراف روشنایی شمع ها را با یکدیگر تقسیم کنیم.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن