شمع سازی با فیتیله شمع چوبی

فیتیله چوبی شمع شما

فیتیله شمع چوبی یکی از فیتیله‌های محبوب در میان شمع‌سازان می‌باشد. پوشش مومی برای فیتیله چوبی سبب شده که این فیتیله نیز بدون نیاز به پودر بوراکس دیر سوز شده و بهتر بسوزد. در فروشگاه سارموم ما سعی کرده‌ایم تا فیتیله‌های چوبی را با برش لیزری متفاوت در ورقه مستطیل با عرض ۱ سانتی متر و طول ۱۲ سانتی متر، ضخامتی در حدود یک میلی‌متر در آوریم و به صورت موم طبیعی زنبور عسل دیرسوز کنیم.

استفاده از فیتیله شمع چوبی در شمع‌های رولی

یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت شمع استفاده از ورق‌های موم عسل می‌باشد. با استفاده از ورق مومی و رول کردن آن به راحتی می‌توان شمع‌‌های زیبا ساخت. استفاده از فیتیله چوبی برای شمع‌های رولی چندان متداول نیست اما به دلیل انعطاف بالای ورق‌های موم عسل سارموم به راحتی می‌توان از فیتیله چوبی برای رول کردن شمع استفاده کرد.

استفاده از پایه فیتیله ساده برای فیتیله چوبی

استفاده از پایه فیتیله سبب شده که فیتیله شمع شما به صورت مستقیم و تا انتها در شمع بسوزد و در زمان سوختن در موم شمع کج نشده یا غرق نشود.

برای فیتیله‌های چوبی نیز نیاز به استفاده از پایه فیتیله مخصوص نمی‌باشد بلکه تنها با استفاده از پایه‌های فلزی ساده نیز می‌توان برای فیتیله‌های چوبی نیز استفاده کرد.

روش استفاده از آن را در فیلم زیر با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

تست سوخت فیتیله چوبی

برای استفاده از هر نوع فیتیله‌ای بهترین حالت تست سوخت آن فییتله در شمع‌های مختلف با ضخامت‌های متفاوت می‌باشد تا بهترین نتیجه را برای انتخاب داشته باشیم. در این فیلم تست سوخت فیتیله چوبی در شمع‌های،شمع پارافینی رنگی، شمع گرانولی مومی، شمع مولد مومی، شمع پودری را امتحان کردیم تا مدت زمان سوخت هر شمع مشخص شود. از نتایج بدست آمده مشخص شد.

  • شمع پارافین رنگی مدت سوخت:15 دقیقه
  • شمع گرانولی مومی: دو ساعت و 45 دقیقه
  • شمع مولد مومی: 3 ساعت و ده دقیقه
  • شمع پودری: 4 ساعت
  • با توجه به این تست سوخت مشخص شد این فیتیله در شمع های پارافین رنگی قدرت سوخت کافی نداشت.
  • در شمع های پودری و گرانولی مدت سوخت مناسبی داشت اما شعله ضعیفی داشت.
  • بهترین حالت سوخت فیتیله چوبی برای شمع های مولد مومی بود که شعله و مدت سوخت کافی داشت.

شما فیتیله شمع چوبی را از کجا تهیه می‌کنید و چه تجربه‌ای از استفاده این نوع فیتیله دارید؟

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن