طرز تهیه صابون ابرو خانگی با موم زنبور عسل

طرز تهیه صابون ابرو خانگی

امروزه کمتر کسی ست که با صابون ابرو یا بهتر است بگوییم صابون لیفت ابرو آشنا نباشد. بسیاری از افراد معروف یا معمولی از صابون ابرو برای حالت دادن به موهای ابروی خود استفاده می‌کنند. با وجود مارک‌های معروف صابون ابرو در بازار مانند مک، بکا و اسنس هنوز هم تهیه صابون ابرو خانگی که علاوه بر حالت دهی باعث تقویت ابروها می‌شود، بسیار مورد توجه می‌باشد.

طرز تهیه صابون ابرو

طرز تهیه صابون لیفت ابرو با موم زنبور عسل

برای زیبایی ابرو روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها، ایرادات و مشکلات خاص خود را دارند. برای مثال تتو ابرو شاید زیبا باشد اما هم عوارض زیادی دارد و هم در دراز مدت خسته کننده می‌شود. بسیاری از مواد آرایشی که برای لیفت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز به مرور باعث ریزش ابرو می‌شوند.

صابون ابرو باکیفیتی که در تولید آن از موم استفاده شده باشد، هیچ کدام از این عوارض جانبی را با خود به همراه ندارد. بلکه می‌تواند علاوه بر لیفت ابرو باعث تقویت موهای ابروی شما هم شود.

برای تهیه صابون ابرو خانگی با موم زنبور عسل به مقداری موم گرانولی، روغن نارگیل، روغن گرچک و روغن ویتامین E نیاز دارید.

  • 16 گرم موم گرانولی
  • 8 گرم روغن کرچک
  • 8 گرم روغن نارگیل
  • چند قطره روغن ویتامین E

به روشن بن ماری و با استفاده از بخار آب موم گرانولی را آب کنید. در زمان ذوب شدن موم زنبور عسل روغن کرچک و نارگیل را به آن اضافه کرده و درون ظرف مورد نظر بریزید. قبل از سرد چند چند قطره ویتامین E را به آن اضافه کنید .و اجازه دهید موم کاملا خنک شده و خود را بگیرد.

شاید می‌توان گفت تاریخ این نوع صابون‌های خانگی بعد از استفاده سه الی چهار ماه می‌باشد، پس بهتر است در مقدار کم تولید شود.

روش استفاده از صابون ابرو

بعد از تهیه صابون ابرو خانگی با روش بسیار ساده باید طرز استفاده آن را نیز بدانید. ابروهای خود را کاملا تمیز شسته و با دستمال کاغذی یا پد آرایشی به آرامی خشک کنید. برسی که برای کشیدن صابون ابرو می‌خواهید استفاده کنید نباید آنقدر سفت باشد که باعث ریزش ابروی شما شده و نه آنقدر نرم که نتواند به خوبی موم را جذب و روی ابروها کشیده شود.

  • برس ابروی خود را کمی نمناک کنید. ممکن است کمی آزمون و خطا نیاز باشد تا بفهمید که برس دقیقاً باید چقدر مرطوب باشد. اگر می‌خواهید صابون ابرو غلیظ‌تر و محکم‌تر روی ابرو بنشیند، برس را کمتر مرطوب کنید.
  •  برس ابرو را روی صـابون ابرو بمالید تا صابون به حالت ژله‌ای مانند روی برس بچسبد. اگر نمی‌خواهید ابروهایتان چسبناک و مصنوعی به نظر برسند، ابتدا مقدار کمی صابون به برس بمالید. بعد اگر مقدار بیشتری نیاز بود، دوباره این مرحله را تکرار کنید.
  •  برس صابونی را روی ابروها قرار داده و ابروها را به سمت بالا شانه کنید. سپس با حرکات دست خود، برس را طوری حرکت دهید که ابروها را به حالت دلخواه شما در بیاورد. لازم نیست زیاد عجله کنید؛ زیرا صـابون ابرو به سرعت خشک نمی‌شود. بنابراین وقت دارید که ابروهایتان را به شکل دلخواه حالت دهید.

تهیه صابون ابرو فوری

تهیه صابون ابرو خانگی فوری

مدتی ست لیفت ابرو بسیار رایج شده است . لیفت ابرو باعث حالت دادن به ابروها و کشیده دیده شدن چشم‌ها می‌شود و برای افرادی که ابروهای نامرتب دارند بسیار مفید است.

سریع‌ترین راه یک صابون گلیسرینی است که به روش بن ماری مقداری از آن را آب کنید و تنها با یک برس ریمل در خانه از آن استفاده کنید. این روش به مرور زمان باعث ریزش موهای ابروهای شما می‌شود و تنها برای استفاده فوری در یک یا دو مرتبه توصیه می‌شود.

عوارض استفاده از صابون ابرو برای طولانی مدت

عوارض استفاده از صابون ابرو

اگر از صابون‌های ابرو غیر از صابون‌های ابرو خانگی که با استفاده از روغن‌های گیاهی که خود باعث تقویت ابرو می‌شوند استفاده کنید؛ حتی با وجود گران قیمت بودن صابون‌های ابرو برندهای مختلف موجود در بازار ممکن اسست ابروهای شما به مرور زمان ممکن است شروع به ریزش کنند. به همین دلیل در حد ممکن باید سعی کنید از صابون ابرو طبیعی استفاده کنید.

با تهیه صابون ابرو در خانه هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند و هم این امکان را برایتان فراهم می‌کند که از فروش صابون ابرو خانگی کسب درآمد کنید. مطمئن باشید اگر از موم باکیفیت استفاده کنید، خرید صابون ابرو و بالم لب و… از شما زیاد خواهد بود. با خرید موم گرانول و یا موم پرک سارموم با کیفیت و قیمت مناسب می‌توانید انواع صابون خانگی و لوسیون را در خانه تهیه کنید. انواع صابون‌های دست ساز خانگی نیز با موم زنبور عسل تولید می‌شود.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن