3 تکنیک و نکته شمع سازی در منزل

تکنیک های شمع سازی در منزل

ساختن شمع در خانه یک فعالیت آرامش بخش است و می‌تواند در درازمدت نیز باعث صرفه جویی در هزینه شما شود و بعد از این‌که شمع خود را درست کردید ساعت‌ها و ساعت‌ها عطر و بوی خوش شمع را در خانه به شما هدیه می‌دهد تا آرامش داشته باشید اما برای ساخت شمع‌های خانگی بهتر است با چند مورد از تکنیک شمع سازی آشنا شوید.

با ورق‌های موم عسل ساخت شمع‌سازی بسیار ساده است؛ می‌توانید نحوه آموزش انواع شمع‌های موم عسل را نیز از کانال آپارات سارموم دنبال کنید.

در طول سال‌ها، ساعت‌ها، ماه‌ها و سال‌ها را صرف ایجاد شمع‌های موم عسل سازگار با محیط‌زیست کرده‌ایم، بنابراین فکر کردیم برخی از نکات شمع‌سازی خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

گاهی اوقات ویدیوها و داستان‌هایی را در اینستاگرام سارموم با نکاتی در مورد زمانی که خودتان شمع درست می‌کنید به اشتراک می‌گذاریم، اما در حال حاضر سه مورد از بهترین تکنیک شمع‌ سازی را برای شما در خانه آورده‌ایم.

3 تکنیک شمع سازی در منزل

تکنیک شمع سازی

مراقب دمای اتاق خود باشید

داشتن دمای مناسب اتاق در هنگام ساخت شمع کلیدی است. این موضوع می تواند بر ظاهر و سوختن شمع های شما تأثیر بگذارد. دمای اتاقی که در آن شمع درست می کنید باید درست باشد. اگر دما خیلی پایین باشد شمع های شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

پایین بودن دما سبب می‌شود شیشه شمع شما خیلی سرد باشد، موم به شیشه نمی چسبد و باعث می شود که موم جمع شده و رنگارنگ و حباب دار به نظر برسد.

اگر دما خیلی بالا باشد، موم می تواند بیش از حد گرم شود و احتمالاً در شیشه قرار نمی گیرد. داشتن اتاق ساخت، شیشه های شمع و موم در دمای مناسب، تکنیک ساخت شمع‌های واقعا خوب است.

از شر حباب های مزاحم خلاص شوید

ساختن شمع‌های جار شیشه‌ای صاف و عالی رویای هر شمع سازی است. زمان زیادی طول می کشد تا روی شمع‌های خود را اصلاح کنید، اما وقتی این کار را انجام می دهید، شمع‌های بسیار زیبا خواهید داشت!

درست کردن شمع‌های زیبا با انواع وکس یا پارافین و فیتیله آن هم صاف یکی از نکات شمع‌سازی می‌باشد. اما حتی بهترین برنامه ها و دستور العمل‌ها ممکن است عمل نکنند و باعث ایجاد حباب یا سوراخ در بالای شمع‌های شما شوند.

یکی از تکنیک‌های شمع سازی برای داشتن شمع‌های صاف استفاده از تفنگ حرارتی است. قسمت بالای شمع را به آرامی گرم کنید تا موم ذوب شود و سطح صاف جدیدی در بالای آن ایجاد شود. این یک ابزار رویایی سازندگان شمع است و ما دوست داریم از آن استفاده کنیم!

در یکی از ویدئو مربوط به اشکالات رایج شمع‌سازی در این مورد صحبت کرده‌ایم که می‌توانید ببینید.

از عطر عاقلانه استفاده کنید


هنگام استفاده از روغن های معطر در شمع های خود هرگز نمی توانید مقدار کافی را اندازه گیری کنید. یکی از اصلی‌ترین تکنیک شمع سازی این است که اگر از روغن معطر زیاد یا کم استفاده کنید شمع های شما نه تنها بوی خود را حفظ نمی کنند، بلکه ممکن است به طور ناموزونی بسوزند و موم را از بین ببرند.

قاعده کلی این است که نسبت موم شمع به روغن بین 6 تا 10 درصد است، هر چیزی که بالاتر یا پایین تر باشد به سادگی تأثیرگذار نخواهد بود. ما از کوزه های اندازه گیری برای همه شمع های خود استفاده می کنیم و تمام روغن‌های خود را برای کیت‌های شمع سازی خود وزن می کنیم.

هنگامی که برای اولین بار در حال یادگیری ساختن شمع‌های خود در خانه هستید، کیت‌های شمع سازی عالی هستند زیرا اکثر آن‌ها برای شما از قبل اندازه گیری شده اند، بنابراین می توانید فقط بریزید و هم بزنید.

ساختن شمع‌های دست ساز در خانه، راهی دوست‌داشتنی برای یادگیری چیزهای جدید، گذراندن زمان با کیفیت به تنهایی و لذت بردن از زمان کنار هم با خانواده، دوستان یا عزیزانتان است.

منبع: 3 تکنیک شمع‌سازی

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن