خلاقیت با جاکبریتی و انواع آن

خلاقیت با جاکبریتی

قبلا در مورد خلاقیت و ساخت کاردستی با چوب کبریت به طور مفصل در مقاله ای صحبت کرده‌ایم. امروز میخواهیم در مورد خلاقیت با جاکبریتی و یا درست کردن انواع کاردرستی ها با قوطی کبریت صحبت کنیم.

قوطی های چوب کبریت جز وسایلی هستند که بعد از استفاده دور ریخته می شوند اما با کمی خلاقیت می توان به وسیله آنها کاردستی های بسیار جذاب درست کرد. ساخت کاردستی به همراه کودکان و مشارکت آن ها در درست کردن باعث افزایش خلاقیت در کودکان می شود.

وسایل مورد نیاز برای درست کردن کاردستی با جاکبریتی

انواع خلاقیت با جاکبریتی ها

برای درست کردن جعبه های فانتزی با جاکبریتی نیاز تکه پارچه های دور ریز، به مقواهای رنگی و طرح دار، روبان، ماژیک، چسب و قیچی دارید.

روش ساخت و خلاقیت با جاکبریتی

برای شروع کار به وسیله ماژیک قوطی درون جعبه کبریت را رنگ کنید. از رنگ های شاد و متنوع مانند قرمز و سبز و زرد و بنفش برای این کار استفاده نمایید. سپس دور تا دور محفظه بیرونی قوطی کبریت را با کاغذ رنگی بپیچید و چسب بزنید. اگر کاغذ رنگی در اختیار نداشتید می توانید از کاغذ سفید استفاده کرده و با ماژیک طرح هایی مانند خال خال، راه راه و غیره را بر روی آن ایجاد کنید. با استفاده از روبان پاپیون درست کرده و بر روی آن بچسبانید. به این ترتیب شما  جعبه های کادوی رنگی و با مزه ای از قوطی کبریت ساخته اید.

انواع خلاقیت با جاکبریتی

تصویری فانتزی مورد نظر تان را در اینترنت جستجو کنید و با رنگ های مختلف طرح و نقشی ساده از آن را بر روی قوطی کبریت اجرا نمایید.

ساخت دوربین عکاسی با جاکبریتی

خلاقیت با جاکبریتی و ساخت دوربین عکاسی

برای درست کردن دوربین عکاسی با قوطی کبریت به چند تکه مقوا، ماژیک، چسب و قیچی نیاز دارید.

برای شروع کار قوطی کبریت را کاملا رنگ کنید. سپس به وسیله مقوا یک لوله با ارتفاع کم درست کرده و بر روی قوطی کبریت بچسبانید. توسط ماژیک شکل دکمه و حروف و علامت هایی که بر روی یک دوربین عکاسی واقعی هست را روی قوطی کبریت بکشید.

در مرحله بعد چند تکه مقوا را به ابعاد کوچک برش داده و بر روی آنها تصاویری فانتزی از آدم ها یا منظره ها را نقاشی کنید. به این ترتیب هر مقوای نقاشی شده یک عکس خواهد بود، سپس مقوا ها را درون قوطی قرار دهید. این دوربین عکاسی را به کودک تان و یا دوستانتان هدیه دهید و از او بخواهید با آن عکس بگیرد. هر عکسی که گرفت، از دورن جعبه یکی از مقواها را بیرون بیاورید و آن عکس را با هم مشاهده کنید. درست کردن این دوربین عکاسی و خلاقیت با جاکبریتی های که بدون مصرف هستند نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار جذابیت دارد.

ساخت جعبه کادویی و خلاقیت با جاکبریتی

بیاید با هم چند نمونه زیبا از جعبه های کادوی که با قوطی کبریت درست شده اند را ببنیم.

خلاقیت با جاکبریتی و جعبه کادویی با شمع
خلاقیت با جاکبریتی و جعبه کادویی ولنتاین
خلاقیت با جاکبریتی و جعبه کادویی گل
خلاقیت با جاکبریتی و جعبه کادویی رنگین کمانی

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن