10 دلیلی که باید شمع با موم عسل را جایگزین شمع‌های پارافینی کنیم

مقایسه شمع پارافینی و موم عسل

شمع‌ با موم عسل نسبت به شمع‌های پارافینی گران‌تر هستند. چه دلیلی باعث این تفاوت قیمت شده است؟ اگر شما هر روز در خانه خود شمع می‌سوزانید و قیمت تنها دلیل این کار نیست، دلایل خوب زیادی وجود دارد که چرا شمع با موم خیلی بهتر از سایر شمع‌هاست و چرا شما باید شمع مومی را جایگزین کنید.

چرا شمع‌ با موم عسل بهتر از شمع پارافینی است؟

شمع موم عسل بهتر از پارافینی

کمیاب و گران

هزینه ساخت شمع‌ با موم عسل حدودا 10 برابر شمع پارافینی است. تخمین‌ها حاکی از آن است که زنبورها باید 241 هزار کیلومتر پرواز کنند تا بتوانند شهد کافی برای تولید 2.7 کیلو عسل که حاصل آن 450 گرم موم است تولید کنند. زنبوردار فقط می‌تواند 450 تا 900 گرم موم بدست بیاورد. این در حالی است که شمع پارافینی به راحتی در دسترس و ارزان می‌باشد. 95% از شمع‌های دنیا را شمع‌های پارافینی تشکیل می‌دهند.

ترکیبات طبیعی

موم توسط زنبورها ساخته شده و 100% طبیعی و بدون هیچگونه ماده شیمیایی می‌باشد. قدیمی‌ترین شمع‌هایی که انسان می‌شناخته و از گذشتگان دور ارزش بسیاری نزد انسان داشته است؛ از موم زنبور عسل ساخته می‌شد.

شمع‌های پارافینی که پایه اصلی آن‌ها نفت است و از تصفیه فرآورده‌های نفتی حاصل شده و تا 11 ترکیب سمی و شیمیایی مانند بنزن و تولوئن در خود دارد. سم دیزل مانند دود اگزوز آزاد می‌شود؛ برای محیط زیست بسیار خطرناک می‌باشد.

سازگار با محیط زیست، امن و غیر سمی

شمع‌ با موم عسل سازگار با محیط زیست

شمع با موم عسل سوختی کاملاً تمیز با حداقل دود است چرا که اصلا پایه نفتی ندارد. شمع‌هایی که با موم 100% ساخته شده باشد کاملاً طبیعی هستند، دستخوش هیچ فرآیند شیمیایی نشده و از نظر زیستی تجزیه‌پذیر است. شمع مومی نه تنها باعث آلوده کردن هوا نمی‌شود بلکه پاکسازی هوا می‌شود.

بوی بسیار خوب

شمع‌ با موم عسل بوی مطبوعی دارد چرا که بطور طبیعی با بوی عسل و شهد گل‌ها معطر شده‌اند و عاری از کربن هستند و دود ناشی از سوختن شمع موم عسل نه تنها بوی نامطبوع ندارد بلکه سمی نمی‌باشد.

نقطه ذوب بالا

به عبارتی بالاترین نقطه ذوب را میان انواع وکس موم زنبور عسل دارد؛ که در نتیجه آن باعث طولانی شدن زمان سوخت (2 تا 3 برابر) شمع موم عسل است و اگر چکه کند خیلی کم خواهد بود. این موضوع قیمت بالاتر آن‌ها را پوشش می‌دهد.

سوخت قوی و روشن‌تر

شمع‌ با موم عسل در زمان سوختن به‌طور طبیعی نوری در طیف نور خورشید ایجاد می‌کند، این هدیه‌ای از طبیعت است.

هرچه سن شمع بیشتر شود و مدت بیشتری از روی موم گذشته باشد سوخت زیباتری خواهد داشت. در طول زمان موم زنبور به سمت تولید شعله سفیدتر می‌رود (مخصوصاً در محیط خنک) که این موضوع یکی از ویژگی‌های مطلوب شمع‌های با موم تلقی می‌شود.

تصفیه هوا

تصفیه هوا با شمع‌ با موم عسل

تنها شمعی که یون‌های مثبت منتشر می‌کند شمع‌های مومی هستند که به تصفیه، پاک کنندگی و بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند و روح تازه‌ای به بدن می‌بخشد. (یونیزه طبیعی)

هایپوآلرژیک 

شمع‌ با موم عسل برای کسانی که از آلرژی‌های محیطی، آسم یا حساسیت‌ها دارند مناسب‌تر است.

منابع تجدید پذیر

شمع‌ با موم عسل از منابع تجدیدپذیری به نام موم زنبور سرچشمه می‌گیرد؛ و از این طریق باعث حفظ بیشتر محیط زیست می‌شود.

توجه داشته باشید که هیچ نظارتی بر مواد بکار رفته در شمع وجود ندارد. شمع‌هایی که با نام «موم زنبور» از آن‌ها یاد می‌شود عمدتاً از پارافین ساخته شده‌اند و کمتر از 5% از موم زنبور در آن‌ها بکار رفته است. به دنبال شمعی که 100% از موم ساخته شده است باشید. در فروشگاه سارموم ورقه موم رنگی کاملا طبیعی برای فروش گذاشته شده است.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن