آموزش ساخت شمع کاپ کیک با بیزوکس

ساخت شمع کاپ کیک

امروزه درست کردن شمع با مدل‌های مختلف بسیار متداول و البته لذت بخش است. یکی از این مدل شمع های زیبا که طرفداران زیادی دارد شمع طرح کاپ کیک یا کیک فنجانی ست؛ ما امروز قصد داریم آموزش شمع کاپ کیک با استفاده از ورق موم عسل یا بیزوکس را بدون نیاز به قالب شمع با شما به اشتراک بگذاریم.

شمع طرح کاپ کیک

ساخت شمع مدل کاپ کیک با استفاده از قالب

درست کردن این نوع شمع به راحتی در منزل با استفاده از باقی مانده شمع‌های کهنه نیز امکان پذیر است؛ اما بیشتر شمع‌های طرح کاپ کیک با استفاده از روش بن ماری و قالب شمع درست شده‌اند. طرز درست کردن آن بدون استفاده از قالب و تنها با ورق موم عسل به چه صورت می‌باشد؟

مواد لازم جهت ساخت شمع کاپ کیک با ورق موم عسل

  • ورق موم عسل در رنگ مورد دلخواه
  • فیتیله
  • کاتر
  • خط کش

برای شروع کار دو ورق موم عسل را با عرض دو سانتی‌متر و ارتفاع به طول ورق موم عسل خود که تهیه کرده‌اید برش بزنید.( اگر طول ورق شما 18 سانتی متر باشد شمعی با ارتفاع دو سانتی متر و قطر یک و نیم تا دو سانتی متر خواهید داشت.)

طرز تهیه شمع مدل کاپ کیکی

فیتیله مورد نظر خود را دو برابر ارتفاع شمع برش بزنید چرا که در ادامه کار قصد داریم به ارتفاع شمع اضافه کنیم. پس بهتر است فیتیله با اتفاع حداقل 6 تا هشت سانتی متر را بریده و از یک قسمت روی ورق موم عسل خود فیکس کرده ومانند شمع استوانه‌ای ساده که قبلا درمورد آموزش ان مقاله ای نوشته ایم رول کنید.

رول کردن شمع استوانه ای ساده
شمع استوانه ای ساده

با درست کردن شمع مومی استوانه‌ای پایه کاپ کیک را درست کرده‌ایم. برای قسمت بالایی کاپ کیک و یا بخش خامه‌ای آن به مانند روش ساخت شمع مخروطی که آن را نیز قبلا به طور مفصل توضیح داده‌ایم دو مثلث با دو ضلع قائمه آن ضلع کوچکتر دو سانتی متر و بزرگتر 18 سانتی متر برش می زنیم.

نحوه برش ورق ها برای ساخت قسمت خامه شمع طرح کاپ کیک

برای داشتن شمع مخروطی که شامل هر دو رنگ باشد. ورق های مثلثی شکل را روی یکدگیر به گونه ای قرار می دهیم که یکی از ورق‌ها کمی بالاتر از ورق موم عسل زیری قرار گرفته باشد.

ورق های مثلثی را در بالای شمع استوانه بدونه فاصله به ادامه فیتیله بالای شمع محکم کرده و شمع را رول می‌کنیم. برای راحتی کار در این قسمت بهتر است از پایه یا تخته با اتفاع حداقل دو سانتی متر استفاده کنید تا به راحتی بتوانید شمع را رول کنید.

رول کردن قسمت خامه شمع طرح کاپ کیک
رول کردن قسمت خامه شمع طرح کاپ کیک 2

بعد از رول شدن قسمت بالایی کیک میتوان از تکه‌های رنگی برای چسباندن به آن استفاده کرد. و به همین راحتی بدون نیاز به قالب شمع سازی می‌توانید تنها با رول کردن ورق موم عسل شمع کاپ کیک زیبایی در منزل درست کنید.

برای خرید ورق های موم عسل با کیفیت بالا و فیتیله های موم خورده با نخ صد درصد کتان می‌توانید از فروشگاه سارموم خرید کنید.

شمع های زیبا طرح کاپ کیک

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن