بهترین عود برای مدیتشین کدام است؟

عود برای مدیتیشن

عود که معمولاً در شکل چوب‌های بامبو یافت می‌شود، یک ماده طبیعی است که هنگام سوختن دود معطری آزاد می‌کند. اصطلاح عود به خود ماده اشاره دارد، نه رایحه‌ای که تولید می‌کند. به طور معمول، سوزاندن عود برای مدیتیشن و یوگا، با هدف آرام کردن بدن و ذهن انجام می‌گیرد. با این حال، امروزه این محصول در خانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل رایحه آرامش بخش و معطر آن بسیار مورد علاقه است.

هزاران سال پیش، فرآیند سوزاندن عود برای اولین بار توسط مصری‌ها انجام شد، که گل‌های خشک را برای تولید عطر دلپذیر سوزاندند. امروزه، انواع مختلفی از عود وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها نوع دلخواه خود را انتخاب کرد و درک اینکه چگونه هر عود برای بدن و ذهن مفید است، به‌ویژه زمانی که در طول مدیتیشن استفاده می‌شود، چالش برانگیز است. در این مقاله، مزایای استفاده از عود در مدیتیشن را بررسی می‌کنیم و بهترین عود مناسب مدیتشین همراه با فواید آن‌را مورد بحث قرار می‌دهیم تا بتوانید هنگام انتخاب عود، آگاهانه تصمیم بگیرید.

بهترین برندهای عود برای مدیتیشن

اگرچه همه عودها فواید کلی دارند، اما بسته به نوع عودی که استفاده می‌کنید، تأثیرات آن می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، گفته می‌شود که دارچین سطح انرژی، شهوت و اشتیاق را افزایش می‌دهد در حالی که اسطوخودوس زیبایی را تقویت می‌کند. کندر استرس و اضطراب را تسکین می‌دهد و گل رز باعث تقویت عشق و میل جنسی می‌شود.

از این رو پیدا کردن بهترین محصول عود، کار آسانی نیست. حداقل نه تا زمانی که مزایا و معایب هر برندی را بدانید. قبل از خرید هر محصولی، از جمله عود برای مدیتیشن، باید مزایا و معایب هر محصول را به طور همزمان بسنجید. این تنها راه برای پیدا کردن بهترین عود برای مدیتیشن است.

انواع عود برای مدیتیشن

1. چوب عود استمفورد

این چوب‌های عود دارای طیف گسترده‌ای از عطرها و خواص مختلف هستند. آن‌ها به گونه‌ای بسته بندی شده‌اند که هر بسته تخصص خود را به نمایش بگذارد. این عودها بهتر است برای آرامش، طراوت و مدیتیشن استفاده شوند.

نکات مثبت

  • چوب‌های عود استمفورد استرس را کاهش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند بعد از یک روز خسته کننده آرام شوید.
  • آهسته می‌سوزند و ماندگاری زیادی دارند.
  • پس از خاموش کردن‌شان نیز عطر آن‌ها برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

نکات منفی

  • اگر برای مدت طولانی بسوزانید، ممکن است بوی سیگار و دوده بدهد.

2. چوب عود مدیتیشن HEM

عودهای مدیتیشن HEM عطری تسکین دهنده دارند و اثر آرام بخشی بر روی کاربران خود می‌گذارند. بوی این محصول بسیار متعادل و خوب است به طوریکه نه خیلی کم است و نه خیلی طاقت فرسا.

نکات مثبت

  • این عودها ماندگاری بالایی دارند و مدت زمان زیادی می‌سوزند.
  • رایحه‌ای قوی دارند که خیلی زود از خانه شما خارج نمی‌شود و ماندگاری بالایی دارد.

نکات منفی

  • این عودها گاهی اوقات باعث ایجاد احساس سوزش در گلو یا ریه می‌شوند.
  • این عطر ممکن است در برخی افراد باعث سردرد یا خس خس سینه شود.

3. چوب بخور صندل

افراد زیادی معمولاً این سوال را می‌کنند که “چه بخوری برای مدیتیشن بهتر است؟”  می‌توان گفت این چوب‌های عود ساده به شما کمک می‌کنند تا ذهن خود را آرام کنید. استفاده از این چوب‌های عود نیز بسیار آسان است.

نکات مثبت

  • این عودهای مدیتیشن باعث تسکین استرس می‌شوند و به شما کمک می‌کنند خواب بهتری داشته باشید.
  • برای اهداف مدیتیشن، بهترین رایحه و محیطی آرام برای شما فراهم می‌کنند.
  • آن‌ها در 7 رایحه و مخروط‌های ارتقا یافته عرضه می‌شوند تا تجربه شما را بهتر کنند.

نکات منفی

  • این چوب‌های عود ممکن است منجر به اختلالات سیستم عصبی یا از دست دادن تدریجی حافظه شوند.
  • می‌توانند باعث سردرد و همچنین آلرژی‌های جزئی در افراد حساس به عود شوند.
  • اگر برای مدت طولانی استفاده شود ممکن است برای سلول‌ها و بافت‌های بدن سمی باشد.

4. چوب های عود هفت چاکرا برای مدیتیشن

از آنجایی که چاکراهای بسته می‌توانند منجر به ناراحتی‌های روحی و جسمی زیادی شوند، حتما باید چاکراهای بدن خود را کنترل کنید! با عودهای مدیتیشن چاکراها، می‌توانید ذهن و بدن خود را با رایحه‌ای که کل اتاقتان را پر کند، آرام کنید. چوب‌های عود هفت چاکرا بطور صریح برای اهداف مدیتیشن ساخته شده‌اند و آرامش درونی و حال خوب شما را تضمین می‌کنند.

نکات مثبت

  • این عودهای مخصوص مدیتیشن دارای رایحه‌ی زیادی هستند که با بسته بندی خاص خود متمایز می‌شوند. برخی از رایحه‌های این برند عبارتند از یاس، گل رز، نعناع ، مریم گلی و نیلوفر آبی.
  • این عودها با مواد 100% ارگانیک و روغن‌های ضروری ساخته شده‌اند که برای ذهن و بدن شما مفید است.
  • رایحه‌ی آن‌ها ماندگاری بالایی دارد و در کمترین زمان در کل خانه پخش می‌شود.
  • این عود مخصوص مدیتیشن حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضر نیست و به افزایش آرامش بدن و ذهن شما کمک می‌کند.

نکات منفی

  • عطرهای عود مدیتیشن برای بیماران آسمی آزاردهنده است و ممکن است باعث تشدید بیماری آنان شود و بیشتر به داروهای خود نیاز پیدا کنند.
  • ممکن است منجر به استنشاق ذرات میکروسکوپی مضری شود که برای ریه‌ها و قلب مضر هستند.

5. عودهای Purple Canyon Smudge

این عودها دسته‌هایی از مریم گلی سفید هستند که برای انجام مراسم پاکسازی و حذف انرژی‌های منفی از خانه سوزانده شده‌اند. از آنجایی که مریم گلی خاصیت ضد میکروبی دارد، برای دور نگه داشتن ویروس‌ها و باکتری‌ها بسیار مناسب است.

نکات مثبت

  • این عودها سازگار با محیط زیست هستند و از مواد ارگانیک که به صورت دستی از مزارع برداشت می‌شوند، تشکیل شده‌اند.
  • فاقد هرگونه افزودنی یا مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای سلامت انسان مضر باشند.
  • عطر مصنوعی نداشته و ممکن است به تسکین علائم بسیاری از آلرژی‌ها کمک کند.

نکات منفی

  • عود مریم گلی ممکن است برای حیوانات مضر باشد.
  • سوزاندن عود گاهی اوقات می‌تواند سرطان زا باشد.
  • ممکن است حاوی مواد سرطان زا باشد که برای انسان و حیوانات نیز مضر است.

انواع رایحه عودها

انواع مدل ها و رایحه های عود برای مدیتیشن

با وجود هزاران نوع عود مختلف، به شکل چوب، آبشاری و مخروطی، پیدا کردن عود مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. با توجه به این‌که هر نوع عود دارای ویژگی‌ها و فواید متفاوتی است، پیدا کردن عود مناسب شما زمان می‌برد.  اکنون به برخی از انواع عودهای محبوب می‌پردازیم.

رایحه کندر

کندر یک انتخاب مناسب برای مدیتیشن است که گفته می‌شود یکی از آرام بخش‌ترین عودها می‌باشد. کندر هم به عنوان چوب عود و هم به عنوان روغن ضروری در دسترس است. رایحه آرام بخش آن باعث ایجاد ‌آرامش می‌شود و استرس و اضطراب را نیز از بین می‌برد.

رایحه مریم گلی

هزاران سال است که قبایل موجود در آمریکای شمالی مریم گلی می‌سوزانند. بنا بر باور شامان‌ها مریم گلی خشک دارای خاصیت پاک کنندگی است و درگیری، خشم، شر و بیماری را پاک سازی می‌کند. امروزه می‌توانید عود مریم گلی و روغن ضروری آن‌را خریداری کنید. با این حال، به طور سنتی، مریم گلی خشک شده را درون پوسته‌ی صدف آبالون می‌سوزانند.

رایحه دارچین

دارچین که تداعی گر آتش می‌باشد، می‌تواند برای رودررویی با عناصر آتش، از جمله اشتیاق و گرما استفاده شود. اعتقاد بر این است که این رایحه‌ی محبوب میل جنسی را تقویت می‌کند و سطح انرژی را نیز افزایش می‌دهد.

 رایحه مر

مر که معمولاً برای آغاز دوباره زندگی و برای پاکسازی استفاده می‌شود، دارای مجموعه‌ای از ارتباطات معنوی است. اگر به دنبال پاکسازی ذهن خود هستید، سعی کنید مر بسوزانید.

 رایحه کهربا

عودهای کهربایی که برای سوزاندن در هنگام تجربه تغییرات جدید در زندگی بسیار محبوب هستند، می‌توانند برای سفر به درون خود تقویت کننده باشند. عود کهربا با ارتباط داشتن با دانش و تاریخ، اگر می‌خواهید یک موقعیت پیچیده را درک کنید، انتخابی عالی است.

 اگرعلاقه مندید که پس از یک روز طولانی و پر استرس ذهن خود را متزلزل کنید، یا می‌خواهید فصل جدیدی از خودیابی یا تغییر را آغاز کنید، در طول مدیتیشن، عود روشن کنید تا تجربه خود را افزایش دهید. علاوه بر این، همیشه از پوشیدن لباس‌های راحت یوگا در طول مدیتیشن اطمینان حاصل کنید، زیرا این امر می‌تواند به طور قابل توجهی تمرکز و خلق و خوی شما را تقویت کند.

سوالات متداول درباره عودهای مناسب مدیتیشن

سوالات متداول عود برای مدیتیشن

چرا هنگام مدیتیشن عود بسوزانیم؟

سوزاندن عود در حین مدیتیشن فواید زیادی دارد. بنابراین مردم سال‌هاست که در مدیتیشن از عود استفاده می‌کنند. سوزاندن عود برای آرام کردن اعصاب، ماهیچه‌ها، تقویت تمرکز، تقویت روحیه و سطح انگیزه، مفید می‌باشد. بنابراین، اگر در حین مدیتیشن متوجه شدید که حواس‌تان پرت شده یا روحیه‌تان ضعیف است، بدون شک عود به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید عطری را انتخاب کنید که به نظرتان خوب است و به آن حساسیت ندارید؛ اما معمولاً رایحه‌ی نیلوفر آبی و چوب صندل برای مدیتیشن ایده آل هستند.

قبل از مدیتیشن، بسیاری از بودایی‌ها زمانی را برای روشن کردن شمعی اختصاص می‌دهند، و پس از آن یک چوب عود روشن می‌کنند. آن‌ها معتقدند که این فرآیند ذهن را قادر می‌سازد تا پاک شود و آن‌را تازه و آماده برای مدیتیشن می‌کند. مانند هر روتین دیگری، هرچه قبل از مدیتیشن، بیشتر تمرین کنید، تمرکز بیشتری خواهید داشت؛ چراکه مغز با شروع مدیتیشن و با پیوند دادن نور شمع و دود عود، به ذهن سیگنال می‌دهد که زمان تمرکز است.

وقتی برای اولین بار از عود استفاده می‌کنید، بهتر است که انواع مختلف عطرها را امتحان کنید تا بفهمید چه نوعی برای شما بهتر است. بدیهی است که افراد مختلف رایحه‌های مختلف را برای افزایش آرامش مناسب می‌دانند، بنابراین یافتن رایحه‌ای که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، مهم است.

کدام عود برای مدیتیشن بهتر است؟

بهترین عود برای مدیتیشن و مراقبه روان

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که بهترین عود برای مدیتیشن عمیق، نیلوفر آبی، چوب صندل و کندر است. مردم به دلیل خاصیت آرامش بخشی آن‌ها را بیشتر از بقیه‌ی عودها دوست دارند. بنابراین، اگر در انتخاب عود برای خودتان مانده‌اید، آن‌ها را امتحان کنید.

  • عود مدیتیشن: این نوع عود برای بهبود تمرینات مدیتیشن شما و افزایش آرامش بهترین گزینه می‌باشد. همچنین برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود.
  • عود صندل: چوبی معطر با رایحه‌ای قوی اما مطبوع است که سیستم عصبی و فشار خون را بهبود می‌بخشد.
  • عود کندر: عود کندر یک عود بسیار ملایم است که باعث بهبود خلق و خو و رفع استرس می‌شود. این نوع عود برای آرام کردن اعصاب و آرامش شما ایده آل است.

بهترین عود برای مراقبه روان چیست؟

سوزاندن عود برای مراقبه روانی یک رسم و سنت رایج در کره و ژاپن است که با سرعتی بسیار سریع در سطح جهان گسترش می‌یابد. بهترین توصیه برای این زمینه، عود یاس است؛ چراکه در بهبود توانایی‌های روانی بسیار موثر می‌باشد.

راهبان بودایی از چه بخوری برای مراقبه استفاده می کنند؟

عود برای مدیتیشن در بین بودایان

دو عود معمول که توسط راهبان و بودایی‌ها برای مدیتیشن استفاده می‌شوند، عود بدون هسته و عود چوب بامبو می‌باشد. دلیل استفاده از این عودهای خاص، ارزش دینی این عود‌هاست؛ چراکه آن‌ها معتقدند عود بدون هسته در نهایت می‌سوزد و هیچ اثری از خود باقی نمی‌گذارد و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد. همچنین، آن‌ها به افتخار بودا، دارما و سانگا که به عنوان گوهر سه گانه بودیسم نیز شناخته می‌شوند، روشن می‌شوند.

چگونه از عود در حین مدیتیشن استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد می‌دانند که عود برای مدیتیشن مفید است؛ اما تعداد کمی از آن‌ها روش صحیح استفاده از آن‌را می‌دانند. به همین دلیل است که رایحه درمانی یا بخور دادن برای برخی افراد جواب نمی‌دهد. برای انجام درست آن، هر بار از یک چوب استفاده کنید، عطری را که مناسب شماست و به آن حساسیت ندارید، انتخاب کنید. همچنین مدت زمان استفاده کردن از عود خود را فقط به مدیتیشن محدود کنید و زیاده روی نکنید؛ چراکه دود آزاد شده از عود حاوی مواد سرطان زا است که می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

چرا از شمع و عود در مدیتیشن استفاده کنیم؟

شمع و عود برای مدیتیشن

سوزاندن شمع یا عود برای مدیتیشن فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، آن‌ها به آرامش اعصاب شما، رها کردن ذهن، بهبود تمرکز، افزایش خلاقیت، افزایش آگاهی و سخاوت کمک می‌کنند. انجام این کار مزایای مذهبی و معنوی زیادی نیز دارد.

عود چوب صندل در چه مواردی استفاده می شود؟

بسیاری از تمرین‌های بودایی و تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که عود چوب صندل برای بیدار نگه داشتن ذهن، افزایش تمرکز و بهبود سطح هوشیاری ذهن انسان مفید می‌باشد. این عود برای مدیتیشن ایده آل است؛ زیرا به افراد کمک می‌کند در حین مدیتیشن در مسیر خود باقی بمانند. این عود یکی از بهترین عطرهای عود برای مدیتیشن است.

چگونه عود خود را بسوزانیم؟

با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب، سوزاندن چوب عود یک کار کاملا ساده و ایمن است. پس از انتخاب چوب عود خود، با نگه داشتن انتهای بدون روکش چوب، آن‌را از جعبه خود خارج کنید. با استفاده از کبریت، انتهای روکش دار بامبو را روشن کنید و منتظر شعله باشید. سپس آن را خاموش کرده و آن‌را در جایی امن، مثل جاعودی قرار دهید.

در انتهای چوب بخور تنها باید یک جرقه‌ی درخشان کوچک می‌سوزد و دود ملایم معطری را در هوا آزاد می‌شود. بهتر است که عود را در یک جاعودی قرار دهید که برای گرفتن خاکستر و جلوگیری از افتادن آن بر روی میز، کف یا لبه‌ی پنجره طراحی شده است.

دقیقاً مانند عودهای چوبی، عودهای مخروطی را نیز باید به روش مشابهی سوزاند. ابتدا نوک مخروط را روشن کنید، شعله را خاموش کنید تا فقط یک جرقه‌ی در حال سوختن باقی بماند، سپس مخروط را روی نگهدارنده مخصوص قرار دهید. با تفاوت اندک با دو مورد قبلی، برای سوزاندن عودهای روغنی باید یک روغن عود خریداری کنید.

قبل از روشن کردن عود، به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • هنگام استفاده از عود، در و پنجره‌ها را باز نگه دارید تا تهویه مناسب وجود داشته باشد و دود در اتاق جمع نشود.
  • عود را دور از هر چیزی که ممکن است آتش بگیرد قرار دهید. همچنین آن‌را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • اگر مشکلات تنفسی مانند آسم یا سینوزیت دارید، از استفاده از عود، به دلیل ایجاد خفگی و سایر مشکلات تنفسی خودداری کنید.

یک عود چقدر می‌سوزد؟

زمان سوخت انواع عود برای مدیتیشن

هر عود حدود 25 الی 45 دقیقه می‌سوزد. با این حال، مدت زمان سوختن هر عود، بستگی به کیفیت، ضخامت و طول چوب شما دارد.زمان سوخت برای عودهای مخروطی و یا شاخه ای متفاوت است در بین عودهای مخروطی با آبشاری این زمان 20 دقیقه می‌باشد و عود تا انتها می‌سوزد اما عودهای شاخه‌ای را می‌توان خاموش کرد و دوباره زمان دیگری روشن کرد.

چگونه بدون داشتن جاعودی، عود بسوزانیم؟

اگر جاعودی در دسترس ندارید، می‌توانید از نمک، ماسه یا برنج درون یک لیوان استفاده کنید و چوب عود را داخل آن قرار دهید. شما همچنین می‌توانید یک جاعودی برای خودتان در خانه بسازید.

نکاتی را که قبل از خرید عود برای مدیتیشن باید در نظر گرفت

اگر تا به حال چوب عود مناسبی برای خود پیدا نکرده‌اید یا نکات و ترفندهای خرید عود برای مدیتیشن را نمی‌دانید، در اینجا راهنمای کاملی را برای شما آورده شده است. راهنمای کامل مدیتیشن با شمع را توضیح داده‌ایم با این مطلب در کنار شمع خود عود مناسبی قرار دهید تا مراقبه شما کامل شود.

مواد تشکیل دهنده عود

بهترین موضوعی که در مورد عود وجود دارد این است که از محصولات کاملا طبیعی و ارگانیک ساخته شده است. عودها از رزین، مریم گلی، روغن و چوب تهیه می‌شوند. از این رو آن‌ها سالم هستند و اثرات مضر بسیار کمی برای سلامتی دارند.

عناصر موجود در عود

عناصر موجود در عود برای مدیتیشن

عود حاوی محصولات طبیعی است، به همین دلیل برای سلامتی ایده آل است. با این حال، گاهی اوقات از مواد مصنوعی نیز برای بهبود زمان سوخت و چسباندن مواد به هم استفاده می‌شود. این چیزها معمولاً به شرکتی که آن‌ها را از آن خریداری می‌کنید بستگی دارد. بنابراین فراموش نکنید که قبل از خرید هر عود، برچسب و لیست مواد تشکیل دهنده عودها را بخوانید.

سلامتی

 سلامتی شما اولین اولویت را دارد. اگر می‌خواهید حداکثر سود را از سوزاندن عود بکیرید و محصولی بدون عوارض جانبی بر سلامتی خود داشته باشید، از عودهای کاملا گیاهی استفاده کنید. همچنین سعی کنید از عودهایی که دارای اسانس یا رایحه افزوده شده هستند دوری کنید.

رایحه

رایحه‌ی عود شما نقش قابل توجهی در تأثیر آن بر روی عملکرد و سلامت شما دارد. اگر رایحه‌هایی مثل اسطوخودوس، وانیل یا یاس، دوست دارید آن‌ها را خریداری کنید؛ اما اگر برای شما سردرد یا مشکلات تنفسی ایجاد می‌کنند، از خرید آن‌ها خودداری کنید.

عود ژاپنی در مقابل عود تبتی یا هندی

عودهای ژاپنی و تبتی یا هندی در سطح جهانی بسیار استاندارد هستند. با این حال، اگر قصد خرید عودهای ژاپنی را دارید، خالص، خانگی و تصفیه شده‌تر خواهند بود. از طرف دیگر، عودهای تبتی یا هندی ضخیم‌تر و دست سازتر هستند. بنابراین، با توجه به خواسته‌های خودتان هر کدام را که می‌خواهید، خریداری کنید.

عود ژاپنی برای مدیتیشن

عود بهترین محصولی است که برای اهداف مدیتیشن استفاده می‌شود؛ زیرا دارای خواص آرامش‌بخش و معنوی بسیار زیادی است. سوزاندن عود نه تنها به آرامش ذهن، افزایش خلاقیت و تقویت روحیه کمک می‌کند، بلکه سطح تمرکز و هوشیاری ذهن را نیز بهبود می‌بخشد. بنابراین، اگر مدیتیشن می‌کنید و احساس می‌کنید که جواب نمی‌دهد، به احتمال زیاد، دلیل آن استفاده نکردن از عود است. برای ایجاد یک محیط سالم برای خودتان باید در اتاق مدیتیشن عود روشن کنید.

با این حال، هنگام استفاده از عود به چند نکته توجه کنید تا از عطر چوب‌های عودی که به آن حساسیت دارید، استفاده نکنید. همچنین در صورت بارداری از مصرف آنها خودداری کنید. در صورتی که به عطر یا دود خاصی حساسیت دارید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، برای داشتن حداکثر مزایای استفاده از عود هنگام مدیتیشن، عود مناسب خود را انتخاب کنید و همه عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن