10 روش استفاده از مزایای شمع مومی روشن

مزایای شمع مومی

شمع‌ها در طول زمان از یک منبع نور، به یک وسیله‌ی تزئینی تبدیل شده‌اند که کاربردها و مزایای بسیار زیادی دارند. بیش از 5000 سال است که از شمع‌ها به عنوان منبع نور و همچنین در جشن‌های مختلف استفاده می‌شود؛ اما اطلاعات کمی در مورد منشاء آن‌ها وجود دارد. اما علاوه بر روشنایی از مزایای شمع مومی یا موم عسل و تاثیر روشن کردن آن اطلاع دارید؟

اغلب در کتاب‌ها و منابع مختلف نوشته شده است که اولین شمع‌ها توسط مصریان باستان ساخته شده‌اند بدین شکل که آن‌ها از مشعل‌هایی استفاده می‌کردند که با آغشته کردن هسته نی‌ها در چربی آب شده حیوانی ساخته می‌شدند. البته این مشعل‌ها علی رغم شمع‌های واقعی، هیچ فیتیله‌ای نداشتند.

اکثر پیشرفت‌های شمع‌سازی به روش کنونی در طول قرن نوزدهم رخ داده است. به عنوان مثال، موم پارافین در دهه 1850 پس از اینکه شیمیدانان توانستند ماده مومی شکل را به طور موثر از نفت جدا کرده و آن‌را تصفیه کنند، معرفی شد. پس از اختراع برق و معرفی لامپ در سال 1879، ساخت شمع کاهش پیدا کرد.

اگرچه شمع‌ها ممکن است دیگر منبع اصلی نور نباشند، اما اکنون محبوبیت و استفاده از آن‌ها همچنان در حال افزایش است؛ چراکه شمع‌ها نماد جشن و شادی، نماد عشق، تسکین دهنده احساسات و بخشی از دکوراسیون منزل هستند. شمع‌ها به محض روشن شدن فضای هر محیطی را تغییر می‌دهند و حس و حال جدیدی به محیط می‌دهند. سوسو زدن ملایم شعله شمع، فضای آرامش بخشی ایجاد می‌کند و حس گرما را به محیط اضافه می‌افزاید.

در اینجا به 10 روش برای بهره مندی از مزایای شمع مومی روشن اشاره می‌کنیم:

مزایای شمع مومی برای محیط و اتمسفر

مزایای شمع مومی بر اتمسفر

سوسو زدن نور شمع، فضایی دوست داشتنی ایجاد می‌کند که تکرار شدنی نیست. روشن کردن چند شمع زیبا در خانه می‌تواند جلوه زیبایی به آن ببخشد و فضایی دنج و صمیمی ایجاد کند. اضافه کردن یک شمع در جاهای مختلف خانه باعث ایجاد لطافت در محیط می‌شوند و احساس گرما و استقبال ایجاد می‌کنند.

شمع‌ها به داشتن خواص تسکین دهنده و شفابخش شناخته می‌شوند و اغلب توسط تراپیست‌ها مانند ماساژ درمانگرها برای ایجاد فضایی آرام در اتاق‌های درمانی خود استفاده می‌شوند. سوختن شمع، سوسو زدن آن و درخشش ملایمی که ایجاد می‌کند، به آرامش و تسکین ذهن کمک می‌کند. زمانی که یک روز پر استرس دارید یک بار این روش را امتحان کنید: یک شمع روشن کنید، شعله آن‌را تماشا کنید و فقط چند دقیقه نفس بکشید. حتی تنها 60 ثانیه نیز می‌تواند استرس شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شمع‌های آروماتراپی می‌توانند به شما کمک کنند احساس آرامش کنید، انرژی‌تان بیشتر شود و به مغز شما کمک می‌کنند تا ذهنیت سازنده‌تری پیدا کند. شمع‌های اسطوخودوس به آرامش ذهن و رفع استرس کمک می‌کنند. شمع‌های اکالیپتوس انرژی‌‌زا هستند و تمرکز را بهبود می‌بخشند. شمع‌های لیمو نیز انرژی‌زا هستند و می‌توانند اضطراب و افسردگی را تسکین دهند.

شمع مومی برای جشن ها و مراسم عاشقانه

مزایای شمع مومی در مراسمات عاشقانه

چه از شمع‌های مومی روی کیک تولد استفاده کنید، چه برای جشن گرفتن سالگرد ازدواج‌تان، شمع‌ها وسیله‌ای فوق العاده برای استفاده در جشن‌هایی مانند تولد، عروسی، سالگرد ازدواج، فارغ التحصیلی، بازنشستگی و موارد دیگر هستند.

شمع‌ها به عنوان هدیه نیز می‌توانند انتخاب بسیار زیبا و مناسبی باشند و می‌توانید از انواع شمع‌ها با بسته بندی‌های شیک و زیبا و رایحه‌های خاص به عنوان هدیه در مراسم و جشن‌های مختلف استفاده کنید.

استفاده از شمع در دکوراسیون

مزایای شمع مومی در دکوراسیون

شمع‌های مومی وسیله‌ای شیک برای افزودن رنگ نهایی به دکوراسیون هر خانه‌ای هستند. استفاده از رنگ‌های ظریف به هر فضایی یک حس ملایم و دلپذیر اضافه می‌کند. رنگ‌های درخشان و قوی نیز تاثیر زیادی روی دکوراسیون می‌گذارند.

 شمع‌های مومی بسیار متنوع هستند و در سبک‌های مختلف وجود دارند و می‌توانند هر خانه‌ای را زیباتر کنند. همچنین می‌توانید از شمع‌ها بر روی میز ناهارخوری استفاده کنید تا فضایی عاشقانه داشته باشید. از شمع‌های مومی در فضاهای باز مثل باغ و ایوان نیز می‌توانید استفاده کنید تا یک محیط جادویی ایجاد کنید. نوعی شمع‌های مومی به نام شمع‌های سیترونلا نیز وجود دارند که می‌توانید برای دفع حشرات آن‌ها را روشن کنید.

شمع‌ طبیعی به طور مستقیم با عنصر آتش که برای فنگ شویی حیاتی است، مطابقت دارند بنابراین استفاده از شمع‌ها به دکوراسیون منزل شما را تکمیل خواهند کرد.

مزایای شمع های معطر

روشن کردن شمع‌های معطر روشی عالی برای اضافه کردن عطر و بوی فوق العاده به فضای شما و پوشاندن بوهای ناخوشایند هستند. طیف گسترده‌ای از شمع‌های معطر با انواع رایحه‌های مختلف برای خرید وجود دارند. از رایحه‌ی میوه‌ها گرفته تا غداها، از گیاهان و خاک تا هوای تمیز، از رایحه‌های چوبی و مردانه گرفته تا رایحه‌های گل‌ها و عطرهای زنانه، همه و همه در شمع‌های معطر وجود دارند.

شمع‌های ساخته شده از موم طبیعی زنبور عسل بدون دوده و غیر سمی می‌باشند و تمیز می‌سوزند و ماندگاری بسیار زیادی نسبت به پارافین سنتی دارند که دوده‌ی سیاه تولید می‌کند و مواد سرطان زا و سمی در هوا آزاد می‌کند.

مزایای شمع مومی برای سلامتی

مزایای شمع مومی در سلامتی و تصفیه هوا

روشن کردن شمع می‌تواند برای سلامتی نیز مفید باشد. بخشی از یک سبک زندگی سالم، مراقبت از خود و مراقبت از ذهن است. روشن کردن شمع می‌تواند فضای مناسبی را برای ایجاد آرامش و حس خوب فراهم کند. اگر احساس ترس و اضطراب کنید، شمع روشن، می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند. برخی از مزایای شمع‌ها برای سلامتی بسیار مستقیم‌تر هستند. برای مثال از شمع گوش برای تمیز کردن آلودگی‌های موجود در گوش استفاده می‌شود.

البته تمامی شمع‌ها به یک روش ساخته نمی‌شوند و بعضی از آن‌ها ممکن است برای سلامتی مضر باشند.

استفاده از شمع موم عسل در مدیتیشن و دعا

روشن کردن شمع در طول مدیتیشن یک راه فوق العاده برای بهبود این تمرین است. تمرین‌ها و تکنیک‌های تجسمی بسیار زیادی وجود دارند که شامل تمرکز بر روی شعله شمع، همزمان با ارسال خواسته‌ها به جهان هستی هستند. از شمع‌ها در هنگام نماز نیز استفاده می‌شود. در مطلبی قبل تر در مورد راهنمایی کامل مدیتیشن با شمع صحبت کرده‌ایم.

یادآوری خاطرات و عزیزان با شمع موم عسل

حس بویایی ما به شدت با حافظه‌مان گره خورده است، بنابراین ما با استشمام یک عطر خاص به یاد یکی از لحظات یا خاطرات خود می‌افتیم. یکی از لذت‌های فروش شمع زمانی است که مشتریان با استشمام رایحه شمع‌ها خاطرات خود را تعریف می‌کنند.

شمع‌ها نه تنها می‌توانند خاطرات خاصی را یادآوری کنند، بلکه می‌توانند به یاد عزیزانی که از دست داده‌ایم نیز استفاده شوند. بسیاری از کلیساها میزهایی دارند که افراد می‌توانند به یاد عزیزان خود شمع روشن کنند. همچنین می‌توان در مراسم عروسی، به یاد کسانی که نمی‌توانند با ما باشند، شمعی روشن کرد.

ایجاد فضای عاشقانه با شمع ها

با کمی نور شمع، رابطه‌ی خود را زنده نگه دارید. می‌توانید با روشن کردن شمع، هر شامی را به لحظه‌ای عاشقانه تبدیل کنید. همیشه از شمع‌ها را روی میزهای اتاق خواب خود استفاده کنید؛ چراکه هیچ چیز مانند نور ملایم، لحظه را تقویت نمی‌کند.

ابراز سلیقه خود با شمع ها

مزایای شمع مومی

همانطور که هرکسی سلیقه‌ی متفاوتی در دنیای مد و موسیقی دارد، هرکسی عطر و رایحه‌ی مورد علاقه خاصی دارد. با سوزاندن رایحه‌هایی که دوست دارید، هویت و شخصیت خود را به نمایش بگذارید و درست مانند سبک پوشش خود، هرگز در مورد آنچه که دوست دارید احساس ناامنی نکنید. همچنین اگر شخص دیگری از رایحه مورد علاقه شما خوشش نیاید، این به معنی بد بودن آن نیست.

بهره مندی از مزایای شمع مومی در مسافرت

هنگام سفر مجبور نیستید که از شمع‌های خود دور شوید. می‌توانید در طول مسیر نیز از مزایای شمع‌ها بهره مند شوید. می‌توانید از شمع‌های قوطی فلزی درب دار که به راحتی قابل حمل هستند و برای سفر مناسب می‌باشند استفاده کنید و هر فضایی را در هر کجای دنیا به پناهگاه شخصی خود تبدیل کنید. می‌توانید با انتخاب عطر و بوی مورد علاقه خود در هر مکانی احساس راحتی کنید.

ممکن است علاقمند به موضوعات زیر هم باشید

آموزش ساخت شمع محرم

آموزش ساخت انواع شمع محرم

شمع از دیرباز نه تنها برای روشنایی بلکه در مراسمات مختلف مانند تولد، عزاداری، کریسمس و … روشنایی بخش بوده است. اما فلسفه روشن کردن